Cytat:
które zostało "poprawione" w akcji serwisowej jest warte uwagi czy nadal traktować te silniki jako niepewne?
|
Jeśli nie były wcześniej przegrzane to są jak najbardziej godne uwagi. Po akcji serwisowej zabezpieczenie przed niskim poziomem płynu działa bardzo skutecznie.
Cytat:
Jednak co mnie martwi, to opinia, że te silniki to jednorazówki i trudne do naprawy. Ile w tym prawdy a ile legend?
|
Jednorazówki ale jak większość silników obecnie, da się wyremontować oczywiście. Problem jest z brakiem części w Europie. W USA można kupić cały dół silnika 1.6eb za 500USD czyli jak za darmo. Niestety u nas już jest gorzej i Ford ceni sobie chyba w granicach 9-10k za dół silnika. Części zamiennych do silnika w Europie ciężko dokupić, w USA są za grosze. Wszystko zależy czy opłaca się remontować czy nie ale ogólnie po 2010 ciężko znaleźć silniki które łatwo albo tanio się remontuje.
Cytat:
Kusi mnie, ponieważ z tego co czytałem silnik jest całkiem oszczędny jeśli chodzi o apetyt na paliwo zapewniając jednocześnie bardzo dobre osiągi (poniżej 9s do setki).
|
Mój 1.6eb jest zrobiony na ok. 210KM i w Mondeo robi 7.4-7.5sek do setki, w FF3 zejdzie pewnie poniżej 7sek. Chip bardzo przydatna sprawa. I mój 8 latek ma 334tys.km na blacie, lata bez zarzutu. Jak mało zawsze można dać hybrydową turbinę i mamy 250-270KM+.
W skrócie te silniki są bardzo mocne ale trzeba uważać na przegrzanie (po akcji problem odpada) plus dbać o wymiany oleju (jak będzie jeździć na kiepskim starym albo będzie ogólnie syf to dół się zatrze).
Oraz ogólnie jeśli nie przeszkadza Ci diesel i jeździsz trochę w trasy to też jak poprzednik brałbym diesla. Ja po prostu wolę benzynę stąd taki wybór.