Cytat:
Żadnej różnicy nie odczujesz, i nic silnikowi nie ulży. No chyba że masz wywalone łożysko które ledwo się kręci… Błędów żadnych być nie powinno to zwykły, prosty element mechaniczny. A jak nie używasz wcale klimy i zamiaru nie masz, to kup krótszy pasek, pomiń sprężarkę i heja, ale to takie trochę szukanie półśrodków.
|
Sprężarka jest na osobnym pasku, który napędza wyłącznie ją - nie ma tam nawet napinacza po drodze - naciąga się go na siłę na koła pasowe sprężarki i wału korbowego.
Co do ewentualnych błędów to chodziło mi o to czy np. w przypadku pomyłkowego wciśnięcia przycisku AC (przy zdjętym pasku napędu klimy) nie wyskoczą jakieś błędy w systemie mówiące o uszkodzeniu układy klimatyzacji?? Włączenie po raz pierwszy samego nawiewu po odłączeniu akumulatora już powoduje, że włącza się AC...
Bump: Czytam właśnie, że w Fordach jest coś takiego jak "smart charge" i że to w zasadzie PCM steruje napięciem ładowania - to zastanawiam się po co w takim razie jest regulator w alternatorze
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oby się nie okazało, że wymiana alternatora nic nie da, bo to PCM jest uszkodzony... Te objawy były troszkę dziwne bo czasami jak świeciła się kontrolka ładowania to napięcie na aku było OK czyli 14,2 - 14,6V, a czasami jak napięcie skakało nawet do 18V to kontrolka była wygaszona. Co ciekawe zarówno gdy napięcie było w okolicach 14V czy skakało od 13 do 18V to zawsze światła mijania co chwilę delikatnie "migały"...