View Single Post
Stary 15-11-2021, 19:36   #4
tomkrawiec
ford::advanced
 
Avatar tomkrawiec
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-12-2020
Skąd: Kraków
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 293
Domyślnie Odp: Drgania na kierownicy przy dodawaniu gazu

A co ma dwumasa do wibracji na kierownicy ? Padajaca dwumasa powoduje, ze trzepie kabina na wolnych obrotach, jak dodajesz gazu to silnik zaczyna pracowac rowno i zadna dwumasa nie jest potrzebna do wytlumienia wibracji. Juz bardziej bym myslal o skrzyni biegow, ze moze jakies krzyzaki albo innego zdechlo i polosiami szarpie. Jak auto stalo 2 lata to mimo wszystko ja bym dokladnie spradzil lozyska czy nie zardzewialy i nie maja luzu. Ewentualnie rzuc okiem na drazki kierownicze i inne czesci zawieszenia bo jak auto dlugo stoi i czesci nie pracuja to cuda dziac sie potrafia (np. po miesiacu stania pekly mi przednie sprzezyny, innym razem po podobnym postoju zrobil sie mega luz na drazku kierowniczym). Eventualnie sprobuj rozpedzic auto do przedkosci jaka masz 5/6-tce przy 1800-2600 obrotow i wrzuc na luz. Jesli wibracje beda to znaczy, ze problem nie zalezy od ilosci obrotow tylko od predkosc i problemu szukalbym w oponach, lozyskach, przeniesieniu napedu, skrzyni. Jesli nie bedzie wibracji to dodaj gazu w problematycznym zakresie obrotow. Jesli problem sie pojawi to znaczy, ze cos rzuca silnikiem i tu byc moze poduszki silnika albo skrzyni biegow.

Ps. A jestes pewien, ze te wibracje to sa na kierownicy ? Bo w moim aucie na kazdym biegu w okolicach 1800 obrotow od samego poczatku czuc delikatne wibracje w pedale gazu. To samo mam w Fordzie Probe przy predkosciach powyzej 120 km/h !
__________________
2 Fordy, 2 Francuskie, 1 Fiat ... tylko Ferrari w garażu jeszcze nie ma !

Ostatnio edytowane przez tomkrawiec ; 15-11-2021 o 19:47
tomkrawiec jest offline   Odpowiedź z Cytatem