Chwilowy błąd ładowania akumulatora
Mam pytanie. Co jakiś czas pojawia mi się na kilka sekund (max. ok 40 sek.) błąd "ładowania akumulatora - natychmiast serwis".
Co lepiej mam w zapalniczce ładowarkę USB, która pokazuje mi prąd w instalacji - pomimo błędu, cały czas jest taki sam prąd, ok. 14,6V - 14,7V.
Kontrolka gaśnie po sekundach i dalej nic się nie dzieje. Czasem mam tak, że podczas jazdy pojawi mi się 1 raz, a czasem 3-4 razy.
Po podpięciu komputera forscan pokazał mi takie błędy:
Kod: P0626 - Wysoka wartość napięcia w obwodzie cewki wzbudzania alternatora
Dodatkowe symptomy usterki (tu spisałem z różnych miejsc):
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty
- Usterki modulacji częstotliwości / modulacji szerokości impulsu
-MAINECUV: 14.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-VPWR: 14.48 V - Napięcie modułu sterującego
Te dwa błędy poniżej miałem tylko raz:
Kod: P0620 - Obwód sterujący alternatorem
Dodatkowe symptomy usterki:
- Otwarty obwód
Kod: B1317 - Zbyt wysokie napięcie akumulatora.
Moduł: Moduł fotela kierowcy.
Czy ktoś może doradzić co robić?
Czy pada aku? Czy raczej regulator napięcia? Czy w ogóle jeszcze może to być coś innego?
|