2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Szukałem na forum, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Jest temat do 1.8 TDCI i temat z S-MAXa, ale zero konkretów co do efektów i nic szczególnego o operacji w Mondeo 2.0 TDCI. Tak więc ruszam z nowym tematem.
Pytanie na początek - czy ktoś czyścił EGRa i dolot (głównie kolektor) w Mondeo Mk4? Jakie efekty?
Miałem wcześniej Mondeo Mk3 z silnikiem 2.0 TDCI i po rozebraniu kolektora dolotowego i EGRa zamarłem. Ilość nagaru zatrważająca. Po wyczyszczeniu silnik dostał drugie życie. Zbierał się lepiej od dołu i na wysokich obrotach także nie tracił tak mocy. Tak więc warto było go czyścić.
Jak jest z Mk4? Robił ktoś?
Jak z dostaniem się do EGRa i kolektora? W Mk3 dostęp wymarzony - wszystko od góry. W temacie S-Maxa pisali, że u nich dostęp bardzo trudny (rozbieranie podszybia, odkręcanie śruby EGRa od dołu ze wcześniejszym demontażem dolnej osłony).
|