Odp: Problem z odpalaniem z rana przy 0 stopni
Co do świec to zdania są podzielone to fakt. Ford sam stosował dwie długości świec w tym samym silniku np. w fieście 1.8D który niczym się nie różni od siebie oprócz rokiem produkcji.
Popieram Peterpz co do sprawdzenie/ustawienie kąta wtrysku (początku tłoczenia) może dużo dać, są osoby które nawet lekko przyspieszają na zimę. Twoje mondeo ma chyba pompe lucas więc czujnik zegarowy nie jest potrzebny ale blokady już tak jeśli chcesz ustawić wszystko w GMP.
Sprawa rozrusznika - według mnie pomaga. Sam ubiegłej zimy wymieniłem na mocniejszy pomimo posiadania klasycznego zregenerowanego. Raz dla sprawdzenia czy słabszy da rade zrobiłem test. Naładowałem akumulator, założyłem ten słabszy i na drugi dzień rano było -17. Rozrusznik kręcił dobrze i równo jednak silnik nawet nie zaczynał łapać aż aku padło. Na szczęście tego dnia nie musiałem nigdzie jechać.
Kolejny dzień temperatura -19, aku naładowane, rozrusznik założony mocniejszy i odpalił, nie od strzała ale odpalił.
Więc uważam że warto, 2,2 kw zakręci jeszcze szybciej niż zwykły 1,7 kw.
|