View Single Post
Stary 04-11-2013, 16:59   #1202
zaksiu1985
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 18-03-2013
Model: honda accord
Silnik: benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 289
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Tak naprawde to nikt nie wie ile powinno być.
Serwisy Boscha które robią również wtryski Delphi dokręcają nakrętke
ok 30-35Nm.

Z własnego doświadczenia wiem że jeżeli nakrętke się dokręci zbyt słabo to, ropa sączy się własnie przez gwint (między korpusem wtryskiwacza a nakrętką) do góry i dalej zaczyna spływać już po rozpylaczu w dól i stąd też czasami jest również spalanie stukowe, gdyż jeżeli będzie dokręcone za słabo to przy wyższym ciśnieniu będzie poprostu mocno lecieć, czasami również jest efekt taki że auto wpada wtryb awaryjny przy ostrym wdepnięciu gazu gdyż to co nie zdąży przejść przez gwint to idzie w przelew i to nie mały.

Natomiast jak się dokręci za mocno to od razu będzie wiadomo gdyż kołki od zaworka poprostu się złamą i będzie to czuć i słyszeć.

Najlepiej i najbezpieczniej to dokręcać na wyczucie, ale bez używania jakiś kluczy metrowych. No i podstawa to oczysćić przed montowaniem gwint zarówno wtryskiwacza jak i nakrętki, gdyż wystarczy malutki kawałek brudu i będzie się wydawało że jest dokręcone dobrze a tak wcale nie musi być.
zaksiu1985 jest offline   Odpowiedź z Cytatem