Cytat:
webasto mam sterowane zegarem i z pilota zakładane sobie główne zasilanie bezpośrednio z akumulatora przez bezpiecznik dziwne tylko , że dzieje się to na zimnym silniku jak jest ciepły to chodzi cały czas a jak zimny to odpala pochodzi około minuty i wyłącza się i tak w kółko. aż się nagrzeje układ wtedy jest ok
|
klosek6 - moja diagnoza po przemyśleniu problemu: masz źle podłączoną pompkę wymuszającą obieg. Zmień biegunowość aby elektryczna pompka wody chodziła w drugą stronę. Inne rozwiązanie to zmienić podłączenie wody, aby zamienić na pompce wejście z wyjściem. Na niepracującym silniku obieg wody wymusza pompka obiegowa elektryczna i jest OK. W momencie gdy odpalasz silnik pompa wody układu chłodzenia pompuje wodę w drugą stronę. Powoduje to sytuację "przeciągania liny" pompa elektryczna próbuje pompować w jedną stronę a pompa wody z silnika w drugą. Powoduje to bardzo wolny przepływ wody przez piecyk. Piec grzeje mniej więcej tak, że na początku jest rozruch i daje mało ciepła, stopniowo przechodzi na pełną moc i grzeje z tą mocą do ok. 70-80 stC. Po osiągnięciu tej temperatury redukuje moc grzewczą. Dlatego przy nagrzanym silniku pomimo złego podłączenia i małego przepływu wody moc grzania jest na tyle mała, że nie powoduje przegrzania pieca. W 100% sprawdzić to można po podłączeniu pod VAG-a. Można ewentualnie jeszcze sprawdzić tą hipotezę w taki sposób, że na nagrzanym silniku włączyć wentylator w tylnej nagrzewnicy na maksa i spróbować sprawdzić różnice temperatur rurek doprowadzających ciecz do tylnej nagrzewnicy. Jeśli przy pracującym silniku na wolnych obrotach jedna będzie cieplejsza o drugiej, a przy wyłączonym silniku a włączonym piecyku odwrotnie (druga będzie cieplejsza od pierwszej) to na pewno jest tak jak piszę.
Daj znać jak rozwiążesz problem, lub zrobisz tak jak piszę a to nic nie da.