View Single Post
Stary 07-01-2012, 10:55   #1
michalpolo
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 12-10-2011
Skąd: Poznań/Pomorze
Model: Focus
Silnik: 1.8 Tdci 115km
Rocznik: 2008
Postów: 8
Domyślnie wtryskiwacze ? turbina ? biały dym z rana. Proszę o nakierowanie co robić !

pytanie dotyczy auta:

Ford Focus mk2 2008 po lifcie, 1.8tdci, przebieg 113k km

Witam szanownych forumowiczów, znawców motoryzacji. Pasjonują mnie auta jak prawie każdego faceta ale wiedza na techniczna na ich temat
mizerna. Chciałbym Was poprosić o wskazówki, co powinienem zrobić aby zniknął niepokojący jak mi się wydaje objaw. Nie idę na łatwiznę, od
3 dni spać chodzę o 3 rano czytając dziesiątki stron forów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Niby przypadków jak mój jest sporo, ale czy dokładnie taki sam? nie wiem.
Jeśli więc dubluje temat, nie wyzywajcie a wskażcie gdzie mam czytać. Do rzeczy, co się dzieje? Z rana auto przy odpaleniu puszcza dymek
biały z niebieską poświatą jak mi się wydaje. Zapachu nie mogę ocenić bo się nie znam. Widok tej chmurki zobaczyć możecie w filmiku nr1.

Nagranie zostało zrobione po postoju ok 9h w temperaturze ok 3-5 stopni. co zaobserwowałem ponadto:

1.obroty po odpaleniu zimnego auto trzymają równo. odpala też dość szybko co widać na filmie
2.po nagrzaniu i na zimnym odejście bardzo dobre.
3.spalanie liczone w ciągu 7000km to 5,8-6,1 w cyklu mieszanym z większością tras miedzy miastowych.
4.sprężynka jeszcze nigdy (odpukać) się nie zapaliła.
5.auto do momentu kiedy kupiłem tankowane tylko i wyłącznie na BP i Orlen. Od kiedy ja jeżdże tankuje Orlen Verva 10%, 90% ON za granicą
gdzie mieszkam (w Danii tu chyba wszystkie stacje mają pewną jakość)
6.filtr powietrza wymieniany był przy 40k 60k, 80k km, obecnie auto ma 113k i właśnie szykuję się do wyczyszczenia.
7.olej wymieniany był przy 20k,40k,60k,80k,100k km za każdym razem z filtrem oleju, kolejna wymiana przy 120k
8.filtr paliwa wymieniany był przy 60k km, zakupiłem już nowy Boscha i wymianka wkrótce
9.świece nie były jeszcze nigdy wymieniane. powinienem to zrobić ?
10.oleju i płynu chłodniczego nie ubywa


film 1 (wspomniany biało niebieski dym)

http://www.youtube.com/watch?v=eJyET...ature=youtu.be

film 2 (praca silnika po odpaleniu rano )zwiększanie obrotów do 2500 na zimnym silniku, czy ten świst turbiny to zły objaw?)

http://www.youtube.com/watch?v=w1T4Z...ature=youtu.be

film 3 (praca na rozgrzanym silniku, zwiększanie obrotów do 4000 w celu sprawdzenia czy pojawia się czarny dym. minimalnie coś tam było przy gwałtownym dogazowaniu. film proszę od 1:30 oglądać bo prędzęj chyba nic ciekawego nie ma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. te gwizdy z rury coś znaczą? )

http://www.youtube.com/watch?v=2Kt_N...ature=youtu.be


z tych forów co wyczytałem to oczywiście wszystko wskazuje na wtryskiwacze. zatem co powinienem zrobić najsam przód ? zdiagnozować je ?

czy dolewka STP formula bądź Liqiu Moly diesel spulung ? znaczna większość ludzi chwali, szczególnie ten 2 specyfik. z tego co czytałem to może zaszkodzić ale raczej autom starszej generacji bądź z większym przebiegiem?

jeśli warto dolać to przed czy po wymianie filtra paliwa?


P.S ktoś z dobrym uchem może usłyszeć odzywającą się dwumasę. Wiem o niej i kiedyś ją zrobię. Ale czytałem, że od momentu jak się zaczyna
odzywać to i po 30-40k km da się przejechać.


dziękuję z góry za wszelką pomoc

Ostatnio edytowane przez michalpolo ; 07-01-2012 o 11:01
michalpolo jest offline   Odpowiedź z Cytatem