Temat: [Mondeo 2000-2007] Stukanie w zawieszeniu przód
View Single Post
Stary 14-10-2011, 21:06   #19
cycol111
ford::amateur
 
Avatar cycol111
 
Imię: Kryzsytof
Zarejestrowany: 04-10-2011
Model: Mondeo kombi
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2003
Postów: 8
Post Odp: Stukanie w zawieszeniu przód

Wymiana łożyska i mocowania amortyzatora przedniego strona lewa w Mondeo MK3 2003 rocznik diesel.
Potrzebny sprzęt standardowy: klucz nr10, 13, 15, 17, 19. Dwa podnośniki najlepiej hydrauliczne typu żaba, szczotka druciana, klucz TORX T40 i łom. Sprzęt specjalistyczny: młotek, dobrej jakości ściągacze do sprężyn. Sprzęt dorabiany: nasadka od śruby koła z rozwierconym otworem w środku fi 12 mm. Chemia: Penetrus – preparat do odkręcania śrub.
http://forum.fordclubpolska.org/atta...1&d=1318620436

Na początku zdejmujemy nakładkę nad kielichem amortyzatora pod maską. Widzimy cztery śruby.
http://forum.fordclubpolska.org/atta...1&d=1318621561

Kluczem 13 nasadką luzujemy o jeden obrót trzy śruby skrajne. Teraz przygotowaną przez nas nakładkę z śruby nakładamy ją na środkową nakrętkę od trzpienia amortyzatora. Płaskim kluczem 19 oraz TORXem T40 luzujemy o pół obrotu (nie odkręcać całkowicie!!!). Teraz luzujemy śruby koła i podnosimy samochód na podnośniku oraz go dobrze stabilizujemy (życie masz jedno!!!).
http://forum.fordclubpolska.org/atta...1&d=1318621670

Teraz zdejmujemy koło i szczotką drucianą czyścimy wszystko co widać uważając na przewody. Środkiem penetrującym lejemy widoczne śruby a w szczególności mocującą amortyzator z jego tyłu na samym dole - a na górze zwrotnicy.
http://forum.fordclubpolska.org/atta...1&d=1318621887

Lejemy również końcówkę dolną oraz śrubę łącznika stabilizatora. Idziemy teraz na 15 minut przerwy żeby środek zaczął działać. Uwaga – śruba mocująca amorek do zwrotnicy lubi się ukręcić i tu trzeba być ostrożnym i nie żałować chemii. Odpinamy przewód ABS i odczepiamy od amora kabel hamulcowy (jest tylko wsadzony w mocowanie). Teraz kluczem nasadką 19 odkręcamy tą śrubę a następnie (u mnie) 17 górną część łącznika stabilizatora. Teraz młotkiem wybijamy zwrotnicę w dół. Prawdopodobnie w zwrotnicy pozostanie około 1 cm dolnej części amora. Jeśli tak jest to łomem podnosimy drążek stabilizujący aby amorek był wyżej i dalej młotkiem zdejmujemy zwrotnicę. Jeśli to nie pomogło lub blokuje nas przewód hamulcowy to niestety musimy zdjąć całość hamulców lub odkręcić sworzeń dolny żeby zyskać ten 1 cm luzu. Mnie udało się bez tego. Jeśli udało się już rozłączyć amorek od zwrotnicy to rozłączmy łącznik stabilizatora od amorka i odkręcamy 13 kluczem trzy śruby na górze w kielichu pod maską. Wyciągamy MaCPersona i bierzemy go na warsztat. Zakładamy ściski na skrajne zwoje sprężyny i skręcamy je. UWAGA!! Sprężyna w Mondku jest niesamowicie mocna i należy zachować wszelkie środki ostrożności przy jej skręcaniu. ****iany ścisk może pęknąć i wtedy zonk i nieszczęście. Przed odkręceniem nakrętki na trzpieniu amorka upewniamy się, że sprężyna jest naprawdę dobrze skręcona. Za pomocą TORXa T40 , klucza płaskiego 19 i specjalnie przygotowanej nakładki odkręcamy śrubę od amora.
http://forum.fordclubpolska.org/atta...1&d=1318622044

Po rozkręceniu składamy całość w odwrotnej kolejności. Drugiego lewarka używamy aby od spodu tarczy hamulcowej podnieść zwrotnicę i wcisnąć w nią amorek. Klucza 10 używamy jeśli zajdzie taka potrzeba do zdjęcia nadkola. Jeśli łącznik był wymieniany może być przykręcony śrubą na klucz 15. Jeśli były inne części wymieniane to mogą być inne klucze np. 16, 14, 18. Podpinamy ABS.
Części, które pasują do Mondeo pasują również do Jaguara. Jedna oryginalna część jest tyle warta co 100 Chińczyków. Twoje zdrowie zależy od poprawności i sumienności montażu.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
UWAGI co do montażu. Na gumie mocowania łożyska znajdują się strzałki wskazujące sposób montażu. Pokazują kierunek sił nacisku całego MCPersona w czasie skrętu i jazdy na wprost. Mają być zamocowane zgodnie z belką usztywniającą pod maską (z prawej na lewą stronę a nie przód tył). W kielichu są specjalne wyżłobienia odpowiadające wypustkom na gumie. W dolnej części amorka znajdują się blaszki. Pionowa ma wejść w wycięcie w zwrotnicy zaś pozioma ogranicza głębokość osadzenia. Po skończonej pracy należy sprawdzić hamulec gdyż może być miękki przy pierwszym użyciu. Trzeba go odpowietrzyć czasami. Po zmontowaniu wszystkiego i jeździe próbnej po wertepach pędem lecimy na ustawienie zbieżności. Dobrze jeśli diagnosta sprawdzi nam kąty. Kąt koła możemy, tylko symbolicznie wyregulować w granicy około 30`(minut). Po wszystkim IDZIEMY na piwko bo się należy.
Jestem amatorem nie fachowcem w tym temacie więc proszę o wybaczenie błędów. Ktoś kto nie ma dygu do mechaniki niech pozwoli zarobić innym w warsztacie. Powyższy opis sporządziłem tylko i wyłącznie celem wskazania właściwej drogi a nie jako instrukcja serwisowa. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za błędy wynikłe z nieumiejętnego wykonania naprawy. Powodzenia.
cycol111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem