View Single Post
Stary 26-04-2011, 22:41   #14
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Klimatyzacja-Prawidłowe nabijanie i jaka ilość czynnika.

Niejestem pewien do czego zmierzasz..moze najpierw wyjasnijmy skad biorą sie takie roznice pomiedzy dieslem a benzyna. (choc to jest nie z tematem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
Otoz wieksza sprawnosc w dieslu i mniejsze straty ciepla ida razem ze wzrostem stopnia sprezania. To ten wspolczynnik odgrywa decydujaca role w tym iz w silniku diesla mozemy lepiej wykorzystac cieplo pozyskane ze spalania paliwa...ale tez ten wspolczynnik jest takze ograniczeniem konstrukcyjnym który wpływa na mase i zywotnosc elementow.
Niemniej jednak silnik benzynowy z tej racji bedzie tracil wiecej ciepla drogą wydechową i poprzez oddawanie ciepla do chlodnicy w porownaniu z silnikiem diesla.

Jesli dobrze zrozumialem to pytasz sie co sie robi z klimatyzacja aby cieplo z silnika nie nagrzewalo ukladu klimatyzacji.

Otoz zasada jest taka ze chlodnice od klimatyzacji umieszcza sie przed chłodnicą silnika..w ten sposob nawet stojac w miejscu świeże powietrze zawsze bedzie chlodzilo najpierw uklad klimatyzacji a pozniej silnik-bo jest wentylator. Dlatego silnik od strony traconego ciepla niema wiekszego wplywu na uklad klimatyzacji.
Ale i tak nie jestem pewien czy wlasciwie odpowiedzialem na postawione pytanie...bo nie mam pewnosci czy o to pytales?

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 26-04-2011 o 22:45
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem