Niejestem pewien do czego zmierzasz..moze najpierw wyjasnijmy skad biorą sie takie roznice pomiedzy dieslem a benzyna. (choc to jest nie z tematem
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
Otoz wieksza sprawnosc w dieslu i mniejsze straty ciepla ida razem ze wzrostem stopnia sprezania. To ten wspolczynnik odgrywa decydujaca role w tym iz w silniku diesla mozemy lepiej wykorzystac cieplo pozyskane ze spalania paliwa...ale tez ten wspolczynnik jest takze ograniczeniem konstrukcyjnym który wpływa na mase i zywotnosc elementow.
Niemniej jednak silnik benzynowy z tej racji bedzie tracil wiecej ciepla drogą wydechową i poprzez oddawanie ciepla do chlodnicy w porownaniu z silnikiem diesla.
Jesli dobrze zrozumialem to pytasz sie co sie robi z klimatyzacja aby cieplo z silnika nie nagrzewalo ukladu klimatyzacji.
Otoz zasada jest taka ze chlodnice od klimatyzacji umieszcza sie przed chłodnicą silnika..w ten sposob nawet stojac w miejscu świeże powietrze zawsze bedzie chlodzilo najpierw uklad klimatyzacji a pozniej silnik-bo jest wentylator. Dlatego silnik od strony traconego ciepla niema wiekszego wplywu na uklad klimatyzacji.
Ale i tak nie jestem pewien czy wlasciwie odpowiedzialem na postawione pytanie...bo nie mam pewnosci czy o to pytales?