View Single Post
Stary 01-01-2011, 16:43   #1590
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
Domyślnie Odp: Dogrzewacz

Cytat:
Napisał Tomek2907 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam wszystkich serdecznie .Mam problem z Eberspaecherem D5WZ zamontowanym w fordzie mondeo TDCI. Urządzenie zamontowane jest fabrycznie jako dogrzewacz silnika. Nie było nigdy z nim problemów, zawsze odpalało, nie dymiło i nie gasło, aż do teraz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Postanowiłem rozbudować ten dogrzewacz do pełnego ogrzewania postojowego, tak aby pracowało niezależnie od silnika. Zamontowałem więc dodatkową pompkę obiegową płynu, wymieniłem sterownik na taki od D5WS ( który ma możliwość sterowania pompką wody oraz wentylatorem nagrzewnicy ) , dołożyłem mini zegar sterujący , przerobiłem wtyczki zasilające . Wszystko jest podłączone tak jak powinno być, ale niestety ogrzewanie nie odpala. Po załączeniu albo z zegara , albo czujnikiem temperatury ( jako dogrzewcz ) podejmuje dwukrotną próbę odpalenia , która za każdym razem kończy się kopceniem na biało i kapaniem paliwa z tłumika . Wiem, wiem, to klasyczny objaw braku zapłonu paliwa spowodowany awarią sztyftu grzejnego lub sitka sztyftu. Niestety przyczyny te wyeliminowałem, sitko założyłem nowe, sztyft wymieniłem na nowy, nawet sterownik D5WS wymieniłem na inny, myśląc że jest uszkodzony. Niestety żaden z tych zabiegów nic nie pomógł. Sprawdziłem napięcie zasilana sztyftu żarowego podczas rozruchu i wynosi ono pomiędzy 6 a 6,5V , czyli wszystko w normie.
Kiedy skończyły mi się już pomysły założyłem z powrotem oryginalny sterownik D5WZ, i o dziwo na tym sterowniku ogrzewanie odpala jak marzenie. Napięcie zasilanie sztyftu waha się pomiędzy 6,1 a 6,5 V , czyli wręcz identycznie jak na sterowniku D5WS .
Co więc może być przyczyną ?
Po włożeniu sterownika D5WS do urządzenia raz udało się je uruchomić , ale późnij wszystko wróciło do normy ( biały gryzący dym i paliwo z tłumika ).
Czy sterownik D5WS może mieć jakiś inny tryb odpalania niż D5WZ ? Bo świeca , sitko, i komora spalania chyba są identyczne od obu typach urządzeń D5WZ i D5WS ?
Może ktoś miał podobny przypadek, albo zna rozwiązanie problemu.
Proszę o pomoc bo już mam mętlik w głowie.
Pozdrawiam
Aż zajżałem do swoich notatek, napęcie na swiecy powinno być 6,5 do 7,2 V, ale to jest zalezne od wydolnosci tranzystora sterującego śwecą i oczywiscie kondycji samej świecy, jak już stara to pobiera mniejsze obciązenie, W pierwszej fazie grzania bierze najwieksze obciążenie pózniej to spada o około 2-3 A.
Obydwa sterowniki sa takie same, tylko maja wgrany inny soft i oczywiscie czynne dodatkowe piny w D5WS, a ta niewielka jak piszesz róznica w napięciach moze byc przyczyną tzw, temperatuty krytycznej pozwalającej na zapłon oleju napedowego.
Jak w poniedziałek znaję chwilę czasu. to jeszcze raz zmierzę te napięcia podczas grzania w obydwu takich sterownikach .
Jak dalej nie pójdzie to przyslij sterownik, to wymienią w nim tą koncówke grzania.

Ostatnio edytowane przez Stefano ; 01-01-2011 o 17:15
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem