Było
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Widzę tylko pobożne życzenia a nic od siebie
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co przetestowałeś, co porównywałeś, co widziałeś
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zresztą, to nie ważne bo z twoim autem i tak nic nie zadziała
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dla przypomnienia:
W Mondeo 3, po liftingu zainstalowany jest sterownik ECC5 i obsługuje protokół
J1850 na
PWM.
Niestety diesle sprzed liftu nie komunikują się w standardzie zgodnym z ELM-em. W związku z tym, odpadają wszystkie auta z silnikiem TDDI na pompie Bosha.
Jedyny tani i powszechnie dostępnym interfejs serwisowy jest oparty o układ ELM 327. Wszystko co dotyczy interfejsu ELM 327 w wersji 1.3a jest opisane w dokumentacji do tego układu na stronie producenta
www.elmelectronics.com. Więcej o samym układzie i jego możliwościach można przeczytać na
www.elmelectronics.com/obdindex.html. Producent pisze jakie wspiera protokoły. Wszystkie inne nie poddają się działaniu ELM-a 327.
Oprogramowanie
Informacje na temat IDS-a pominę i skupię się na najlepszym do zastosowań amatorskich i małych serwisów programem
ScanXL. Program
ScanXL jest dedykowaną do Forda wersją programu
PCMScan amerykańskiej firmy Palmer.
Pełne informacje o programie można znaleźć bezpośrednio na stronie producenta
www.palmerperformance.com. W polsce dystrybutorem tego oprogramowania jest firma
Mari, i na swojej stronie
www.mari.pl oferuje go w cenie ok 270zł.