View Single Post
Stary 17-12-2009, 07:05   #830
krzyspvfr
ford::specialist
 
Avatar krzyspvfr
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 22-01-2008
Skąd: Zielona Góra
Model: S-Max MK2 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 180KM
Rocznik: 2018
Postów: 713
Domyślnie Odp: Dogrzewacz

Cytat:
Napisał Bandzior80 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
panowie walcze z tym włącznikiem do dogrzewacza i mam pytanko ??
Czy on wyłącza się przy temp. 80 C. ale czyta to z czujnika płynu chłodzącego ????
Słabo czytałeś ten wątek i ogólnie o dogrzewaczu... on ma 2 czujniki temperatury płynu sam w sobie, w środku.

Cytat:
Napisał Bandzior80 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A drugie pytanko.... Jak zrobić żeby do czasu zrobienia włącznika dogrzewacz sie narazie nie włączał....??
Pozdrawiam i dziekuje za infooo
Wyjąć czujnik temperatury, ten który jest na podszybiu, i zostawić pustą wtyczkę.
Zabezpiecz jakąś taśmą izolacyjną i tyle.

Cytat:
Napisał Bandzior80 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A stefanek mam prosbe jakbyś mógł na prv napisać dokładnie jak zrobić ten włącznik na 3 przełączniki .. dokładnie opisac gdzie znajdę kable i jak to zrobic żeby nie popsuć....
Wszystko już było, w tym wątku oraz na elektrodzie.
Mimo wszystko przekleję jeszcze raz:

Trzeba zamontować w jakimś dostępnym miejscu przy kokpicie 3-pozycyjny przełącznik.

Kable od sterowania piecyka są w kabinie, w lewym progu.
Przeciąć kabel co leci po lewym progu, ten od czujnika temperatury do piecyka na pin 6. Ma kolor czarny. Jest tam kilka kabli, ale cały czarny jest jeden, jest jeszcze czarny z czerwonym, nie pomylić. W miejscu przecięcia dosztukować i przylutować do każdego końca kabelek i te dwa przewody doprowadzić do przełącznika.
Podpiąć przełącznik, który będzie miał pozycje przełączania I - 0 - II i trzy piny:
I - kabelek od czujnika temperatury
0 - na środkowy styk - kabel co leci do pin 6 pieca.
II - kabelek +12 V z instalacji auta najlepiej zacisk +15 (po stacyjce), ale może być tez + 30 z akumulatora (taki jak jest na zasilaniu pieca, czyli pin 1).
Wszystko!

Będziesz miał sterowanie piecyka, które będzie działało tak:
I - to będzie tryb automatyczny sterowany czujnikiem.
0 - środkowa pozycja, neutral, wyłączenie, nie będzie podawane napięcie, piec milczy.
II - tryb wymuszony, zawsze się będzie włączał.
krzyspvfr jest offline   Odpowiedź z Cytatem