View Single Post
Stary 07-06-2009, 15:06   #10
mihowe
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 06-11-2007
Skąd: Mazury
Model: MK3
Silnik: TDCi 130
Rocznik: 2001
Postów: 239
Domyślnie Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu

Cytat:
Napisał maestro06 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mihowe a powiedz mi jaki kolor ma para wodna? wiadomo, ze jak odpalasz silnik i zaczyna się wszystko nagrzewać to woda odparowuje z układu wydechowego i stąd ten "biały dymek", tak samo jest przy niskich temperaturach
Ja cały czas piszę o parze wodnej.
Tylko nawet jeżeli w ukłądzie wydechowym jest woda to powiedz mi kolego w jaki sposób zamieni sie ona w parę zaraz po uruchomieniu silnika. Prędzej ją z tamtąd wydmucha niż odparuje.
Natomiast jezeli woda jest w komorze spalania to natychmiast po odpaleniu silnika zamieni się w parę. Chy ba że jast tam jej na tyle dużo że rozrusznik jej nie "pzewali" ale to już ekstremalny przypadek.
A skąd woda w komorze spalania? Jeżeli głowica jest pęknieta to po zgaszeniu silnika płyn z układu chłodzenia ocieka do komory spalania.
W wiekszości przypadków przy takiej usterce do układu chłodzenia podczas pracy silnika dostają się spaliny i ciśnienie z komory spalania. Wtedy usterkę łatwo zdiagnozować. Gorzej gdy po uruchomieniu silnika pod wpływem temperatury pękniecie w głowicy sie zaciska. Ale i wtedy jest sposób na diagnozę.
Dlatego kolego maestro06 Twój argument jest kompletnie nie trafiony.
Ja również nie chcę przed kolegą kamylj snuć czarnych wizji dlatego porosiłem go o sprecywonia objawów. Bo jeżeli faktycznie jest to biały dymek (a nie szaro-niebieski) to może być problem.
Dletego jeżeli białemu dymkowi toważyszą nierówne obroty po czym po chwili wszystko wraca do normy to polecam sprawdzić:
1 Czy nie ma spalin w płynie chłodniczym (czrne smugi w zbiorniczku wyrównawczym, ewentualnie jest do tego tester i usługa ta kosztuje ok 50zł)
2 Czy nie puchna przewody układu chłodniczego (nadmierne ciśnienie)
3. Czy nie przybywa oleju w silniku
Jeżeli te objawy nie występują a tylko "biały dymek i nierówne obroty rzez chwilę" to polecam jeszcze jeden test:
Ok pół godziny po zgaszeniu samochodu wykręcić świec żarowe, odłączyć któryś z czujników tak żeby sterownik nie dawał wtrysku ( w tdci może to być np. czujnik ciśnienia na szynie CR)
Następnie poprosić kolęgę aby na chwile zakręcił rozrusznikiem a samemu patrzeć co wylatuje z cylindrów. Jeżeli woda to głowica do góry.
pozdro
__________________
Tylko po co wierzyć anonimowemu kolesiowi w internecie........
mihowe jest offline   Odpowiedź z Cytatem