Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford S-MAX (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=153)
-   -   [S-MAX 2006-2015] Potrzebuję schematu podłączenia pompy wspomagania (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=89375)

m-cin 21-01-2010 13:57

Potrzebuję schematu podłączenia pompy wspomagania
 
Witajcie!

Potrzebuję schematu podłączenia zasilania elektrohydraulicznej pompy wspomagania kierownicy, konkretnie wtyczki przy pompie i wtyczki, która jest trochę wyżej na kablu.

Albo informacji, czy plus jest bliżej zatrzasku (we wtyczce na kablu), czy dalej od niego.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

m-cin

Tryann 28-01-2010 11:12

Odp: Potrzebuję schematu podłączenia pompy wspomagania
 
Cytat:

Napisał m-cin (Post 1339009)
Witajcie!

Potrzebuję schematu podłączenia zasilania elektrohydraulicznej pompy wspomagania kierownicy, konkretnie wtyczki przy pompie i wtyczki, która jest trochę wyżej na kablu.

Albo informacji, czy plus jest bliżej zatrzasku (we wtyczce na kablu), czy dalej od niego.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

m-cin


Czy Twoja prośba o schemat ma coś wspólnego z chęcią usunięcia tego denerwującego pisku wspomagania ktore wystepuja podobno przy silnikach 2,0 TDCi?
Jesli tak to prosze o info jak sie go pozbyc.

m-cin 30-01-2010 22:34

Odp: Potrzebuję schematu podłączenia pompy wspomagania
 
Nie. Ktoś niechlujnie przeprowadził naprawę po stłuczce i wyskakiwał błąd pompy.

Tej wtyczki w oryginalnej instalacji nie ma, u mnie w ten sposób przedłużono uszkodzone kable.

Z obserwacji po rozmontowaniu przodu: konstruktorów forda chyba pogięło. Pompa jest tuż za plastikowym zderzakiem. Lekkie bum i pompy nie ma. A najlepsze jest mocowanie PCM, czyli komputera sterującego pracą silnika: tuż pod plastikiem po lewej stronie, za zbiornikiem płynu do spryskiwaczy...

Uważajcie na stłuczki prawy/lewy przód, można sobie małym zdarzeniem dużą krzywdę zrobić.

Uff! Ale się rozpisałem. Wszystko przez kilkudniowe ganianie duchów po instalacji elektrycznej samochodu. I jeszcze jeden został... :(

Pozdrawiam
m-cin

zbyso42200 02-09-2011 14:35

Odp: Potrzebuję schematu podłączenia pompy wspomagania
 
Odkopuję trupa, bo padła ostatecznie moja pompa do wspomagania, o wdzięcznym numerze 6G913K514 AB.
Zakupiłem na znanym serwisie podobną, niestety bez dwu końcowych literek w symbolu. Dodatkowo w mojej piny we wtyczce i gnieździe zasilającym na pompie (2-pinowa) mają inny układ niz w kupionej - są obrócone o 90 stopni.
Ktoś wie coś nt. zamienności/kompatybilności poszczególnych wersji ?
pzdr.
edit: @m-cin, podejrzewam, że w Twoim przypadku pompa poległa w wypadku, a mechanik podpiął zamiennik z innym gniazdem, a że wtyczka nie pasowała, to ją uciął i zarobił kable "na krótko"

m-cin 11-09-2011 21:37

Odp: Potrzebuję schematu podłączenia pompy wspomagania
 
Cytat:

Napisał zbyso42200 (Post 1703709)
edit: @m-cin, podejrzewam, że w Twoim przypadku pompa poległa w wypadku, a mechanik podpiął zamiennik z innym gniazdem, a że wtyczka nie pasowała, to ją uciął i zarobił kable "na krótko"

No właśnie. Ja też muszę w końcu wymienić (komunikat usterka wspomagania, napięcie na pompie jest, ale się tylko grzeje, nie działa) i widzę na zdjęciach, że są dwie wersje...Działa ci? Jeśli tak ( :) ), mógłbyś podrzucić namiar na sprzedawcę?

Pozdrawiam
m-cin

zbyso42200 12-09-2011 12:21

Odp: Potrzebuję schematu podłączenia pompy wspomagania
 
Popatrz na swoją pompę, a szczególnie na gniazdo zasilania. Układ 2 pinów względem zatrzasku jest szeregowy (--) albo równoległy (II), trzymając pompę zatraskiem wtyczki zasilania do dołu.
Pierwszy typ pompy był stosowany od marca do września 2006. Późniejsze wersje mają piny równolegle do siebie. Chyba wszystkie...
Kupiłem pompę na serwisie aukcyjnym, nowszego typu i nie pasowała. Jestem w trakcie sporu - bo sprzedawca niechce jej przyjąć spowrotem. Jeśli jesteś zainteresowany - daj znać na PM, na pewno się dogadamy.
Nie pasowanie polegało na braku mozliwości adaptacji pompy przez IDS w ASO (komunikat:"urządzenie diagnostyczne nie uznaje tych numerów części za prawidłowe dla tego pojazdu").
Jeśli zaś masz pompę (wtyk) starego typu - to pasuje część zapasowa (wtyczka) z Focusa. Do nowego typu pompy wtyczka nie występuje jako część serwisowa.
Zanim wynaleziono, że do mojego Esa pasuje wtyk z Focusa, proponowano mi wymianę całej wiązki instalacyjnej silnika za (bagatela) 3,5 tys pln.
pzdr.

edit: piny w starszym typie : http://image.fbt.se/global/images/im...width=&height=
piny w nowszym : [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

m-cin 12-09-2011 21:44

Odp: Potrzebuję schematu podłączenia pompy wspomagania
 
Mam samochód z 2008 roku, a układ pinów w pompie (--). Więc pewnie wsadzili mi po dzwonie starą pompę, a jest kompatybilność w dół...

Microcat zeznaje, że wszystkie rewizje pompy od 6G91 3K514 AA do AL pasują do mojego samochodu. Nie wspomina o różnych wtyczkach :/

Dziękuję za propozycję, jeśli mechanik będzie szukał - skontaktuję się z Tobą.

Pozdrawiam
m-cin

zbyso42200 12-09-2011 22:30

Odp: Potrzebuję schematu podłączenia pompy wspomagania
 
jutro, jak starczy czasu, rozbiorę swoją starą pompę i zerknę jak u niej z mechaniką. Grzanie u ciebie moze byc spowodowane jakąś usterką mechaniczną, np. zatarciem łopatek.
Jeśli masz zamontowaną poprawną część, to wtyk zasilania od Focusa kosztuje w ASO ok. 170 pln. Jeśli nie - pozostaje giełda lub przeszczep z rozbitka.
Lepiej zdejmij kable zasilające z pompy, bo prąd tam płynie niemały. Zabezpieczenie jest na 80 amper. Żeby się cos nie zajarało przy okazji.
pzdr.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.