Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Diesel (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=139)
-   -   [2,0 TDDi] TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=71515)

kamylj 05-06-2009 15:22

TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
 
czytam te forum i czytam i juz nic nie rozumiem
jedni pisza ze moze byc to walniety wtrysk i ze nalezy zrobic probe przelewowa co to jest i jak sie robi?
Inni mowia ze to zalezy od Egr czy cos takiego -ile w tym prawdy?
Jeszcze inni ze swiece poszly wiec jak to jest od czego to moze dymic jezeli auto stoi dluzej jak jest cieple to nie dymi , podczas jazdy tak samo nic nie kopci

kamylj 05-06-2009 18:14

Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
 
zastanawialem sie aby uzyc jakiegos preparatu do czyszczenia wytryskow moze ktos uzywal i poleci cos

mihowe 05-06-2009 18:15

Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
 
Jeżeli w czasie kiedy ten biały dymek się pokazuje silnik ma "trochę" nierówną pracę a w układzie chłodzenia ubywa płynu tona 99% masz pękniętą głowicę

maestro06 05-06-2009 19:41

Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
 
kolego masz diesela i to norma przy odpalaniu na zimnym silniku, jesli by kopcil Ci dluzej to wtedy dopiero mozesz myslec o swiecach itp

mihowe 06-06-2009 21:06

Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
 
Cytat:

Napisał maestro06 (Post 1179650)
kolego masz diesela i to norma przy odpalaniu na zimnym silniku, jesli by kopcil Ci dluzej to wtedy dopiero mozesz myslec o swiecach itp

Normalny to jest szaro-niebieskawy i jest to naprawdę chwilka.
Biały dymek jest niepokojący.

SrebnaStrzała 06-06-2009 22:00

Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
 
Cytat:

Napisał mihowe (Post 1180243)
Normalny to jest szaro-niebieskawy i jest to naprawdę chwilka.
Biały dymek jest niepokojący.

Myśle że warto było by zerknąć czy korek od wlewu oleju nie ma białego osadu oraz, czy nie zwiększyła się ilość oleju.

maestro06 07-06-2009 06:57

Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
 
mihowe a powiedz mi jaki kolor ma para wodna? wiadomo, ze jak odpalasz silnik i zaczyna się wszystko nagrzewać to woda odparowuje z układu wydechowego i stąd ten "biały dymek", tak samo jest przy niskich temperaturach

zibizw 07-06-2009 10:34

Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
 
Mam to samo, poprostu olej co z turbiny przepychany jest do kolektora dolotowego się spala stąd ten dym o innym kolorze zadna tam poważna usterka chyba że turbinę masz ulaną olejem oraz przewody doładowywanego powietrza to wiekszy problem a jezeli jest to w normie to ok. Zimny silnik zachowuje się w ten sposób też przy walnietych swiecach żarowych. Ja przy tej pogodzie praktycznie swojego nie podgrzewam i gada bez stresu. Sprawdź od biedy swiece i jak bedą ok to sie tym nie przejmuj.

kamylj 07-06-2009 13:57

Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
 
a jak sprawdzic swiece?

mihowe 07-06-2009 15:06

Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
 
Cytat:

Napisał maestro06 (Post 1180383)
mihowe a powiedz mi jaki kolor ma para wodna? wiadomo, ze jak odpalasz silnik i zaczyna się wszystko nagrzewać to woda odparowuje z układu wydechowego i stąd ten "biały dymek", tak samo jest przy niskich temperaturach

Ja cały czas piszę o parze wodnej.
Tylko nawet jeżeli w ukłądzie wydechowym jest woda to powiedz mi kolego w jaki sposób zamieni sie ona w parę zaraz po uruchomieniu silnika. Prędzej ją z tamtąd wydmucha niż odparuje.
Natomiast jezeli woda jest w komorze spalania to natychmiast po odpaleniu silnika zamieni się w parę. Chy ba że jast tam jej na tyle dużo że rozrusznik jej nie "pzewali" ale to już ekstremalny przypadek.
A skąd woda w komorze spalania? Jeżeli głowica jest pęknieta to po zgaszeniu silnika płyn z układu chłodzenia ocieka do komory spalania.
W wiekszości przypadków przy takiej usterce do układu chłodzenia podczas pracy silnika dostają się spaliny i ciśnienie z komory spalania. Wtedy usterkę łatwo zdiagnozować. Gorzej gdy po uruchomieniu silnika pod wpływem temperatury pękniecie w głowicy sie zaciska. Ale i wtedy jest sposób na diagnozę.
Dlatego kolego maestro06 Twój argument jest kompletnie nie trafiony.
Ja również nie chcę przed kolegą kamylj snuć czarnych wizji dlatego porosiłem go o sprecywonia objawów. Bo jeżeli faktycznie jest to biały dymek (a nie szaro-niebieski) to może być problem.
Dletego jeżeli białemu dymkowi toważyszą nierówne obroty po czym po chwili wszystko wraca do normy to polecam sprawdzić:
1 Czy nie ma spalin w płynie chłodniczym (czrne smugi w zbiorniczku wyrównawczym, ewentualnie jest do tego tester i usługa ta kosztuje ok 50zł)
2 Czy nie puchna przewody układu chłodniczego (nadmierne ciśnienie)
3. Czy nie przybywa oleju w silniku
Jeżeli te objawy nie występują a tylko "biały dymek i nierówne obroty rzez chwilę" to polecam jeszcze jeden test:
Ok pół godziny po zgaszeniu samochodu wykręcić świec żarowe, odłączyć któryś z czujników tak żeby sterownik nie dawał wtrysku ( w tdci może to być np. czujnik ciśnienia na szynie CR)
Następnie poprosić kolęgę aby na chwile zakręcił rozrusznikiem a samemu patrzeć co wylatuje z cylindrów. Jeżeli woda to głowica do góry.
pozdro


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.