|
TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
czytam te forum i czytam i juz nic nie rozumiem
jedni pisza ze moze byc to walniety wtrysk i ze nalezy zrobic probe przelewowa co to jest i jak sie robi? Inni mowia ze to zalezy od Egr czy cos takiego -ile w tym prawdy? Jeszcze inni ze swiece poszly wiec jak to jest od czego to moze dymic jezeli auto stoi dluzej jak jest cieple to nie dymi , podczas jazdy tak samo nic nie kopci |
Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
zastanawialem sie aby uzyc jakiegos preparatu do czyszczenia wytryskow moze ktos uzywal i poleci cos
|
Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
Jeżeli w czasie kiedy ten biały dymek się pokazuje silnik ma "trochę" nierówną pracę a w układzie chłodzenia ubywa płynu tona 99% masz pękniętą głowicę
|
Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
kolego masz diesela i to norma przy odpalaniu na zimnym silniku, jesli by kopcil Ci dluzej to wtedy dopiero mozesz myslec o swiecach itp
|
Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
Cytat:
Biały dymek jest niepokojący. |
Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
Cytat:
|
Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
mihowe a powiedz mi jaki kolor ma para wodna? wiadomo, ze jak odpalasz silnik i zaczyna się wszystko nagrzewać to woda odparowuje z układu wydechowego i stąd ten "biały dymek", tak samo jest przy niskich temperaturach
|
Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
Mam to samo, poprostu olej co z turbiny przepychany jest do kolektora dolotowego się spala stąd ten dym o innym kolorze zadna tam poważna usterka chyba że turbinę masz ulaną olejem oraz przewody doładowywanego powietrza to wiekszy problem a jezeli jest to w normie to ok. Zimny silnik zachowuje się w ten sposób też przy walnietych swiecach żarowych. Ja przy tej pogodzie praktycznie swojego nie podgrzewam i gada bez stresu. Sprawdź od biedy swiece i jak bedą ok to sie tym nie przejmuj.
|
Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
a jak sprawdzic swiece?
|
Odp: TDDI bialy dym przez chwile po odpaleniu
Cytat:
Tylko nawet jeżeli w ukłądzie wydechowym jest woda to powiedz mi kolego w jaki sposób zamieni sie ona w parę zaraz po uruchomieniu silnika. Prędzej ją z tamtąd wydmucha niż odparuje. Natomiast jezeli woda jest w komorze spalania to natychmiast po odpaleniu silnika zamieni się w parę. Chy ba że jast tam jej na tyle dużo że rozrusznik jej nie "pzewali" ale to już ekstremalny przypadek. A skąd woda w komorze spalania? Jeżeli głowica jest pęknieta to po zgaszeniu silnika płyn z układu chłodzenia ocieka do komory spalania. W wiekszości przypadków przy takiej usterce do układu chłodzenia podczas pracy silnika dostają się spaliny i ciśnienie z komory spalania. Wtedy usterkę łatwo zdiagnozować. Gorzej gdy po uruchomieniu silnika pod wpływem temperatury pękniecie w głowicy sie zaciska. Ale i wtedy jest sposób na diagnozę. Dlatego kolego maestro06 Twój argument jest kompletnie nie trafiony. Ja również nie chcę przed kolegą kamylj snuć czarnych wizji dlatego porosiłem go o sprecywonia objawów. Bo jeżeli faktycznie jest to biały dymek (a nie szaro-niebieski) to może być problem. Dletego jeżeli białemu dymkowi toważyszą nierówne obroty po czym po chwili wszystko wraca do normy to polecam sprawdzić: 1 Czy nie ma spalin w płynie chłodniczym (czrne smugi w zbiorniczku wyrównawczym, ewentualnie jest do tego tester i usługa ta kosztuje ok 50zł) 2 Czy nie puchna przewody układu chłodniczego (nadmierne ciśnienie) 3. Czy nie przybywa oleju w silniku Jeżeli te objawy nie występują a tylko "biały dymek i nierówne obroty rzez chwilę" to polecam jeszcze jeden test: Ok pół godziny po zgaszeniu samochodu wykręcić świec żarowe, odłączyć któryś z czujników tak żeby sterownik nie dawał wtrysku ( w tdci może to być np. czujnik ciśnienia na szynie CR) Następnie poprosić kolęgę aby na chwile zakręcił rozrusznikiem a samemu patrzeć co wylatuje z cylindrów. Jeżeli woda to głowica do góry. pozdro |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:22. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.