Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2004-2008] Czy wymiana alternatora na mocniejszy wymaga zmiany ustawień w PCM?? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=325172)

Aleksander1404 20-11-2021 16:24

Czy wymiana alternatora na mocniejszy wymaga zmiany ustawień w PCM??
 
Witajcie,
w moim aucie - Focus II 2.0 Duratec-HE 145 KM - zaświeciła się ostatnio kontrolka akumulatora na desce - napięcie skacze od 12 do 18V, co chwila info o usterce układu wspomagania i odcięte grzanie przedniej szyby - co sugeruje uszkodzenie regulatora napięcia. Z tego co czytałem na forach, wiele osób po założeniu jakichś zamienników regulatora napięcia miało wiele problemów z działaniem altka, a producent alternatora w Fordzie (firma Denso) nie oferuje regulatorów napięcia jako część zamienną - zdecydowałem się założyć zupełnie nowy altek (auto ma blisko 200 tys. km więc pewnie i reszta starego altka też już lata świetności ma za sobą).
I tu pojawia się pytanie - czy kupując już nowy altek (oryginalny Denso) można założyć w miejsce aktualnego - 120A, taki o wartości 150A i czy taka zamiana powoduje konieczność zmiany ustawień w PCM??

Druga sprawa - trochę z innej beczki ale nie będę nowego postu zakładał - orientujecie się może czy pasek napędzający koło pasowe sprężarki klimy (gdy klima jest wyłączona) powoduje jakieś (nawet małe) obciążenie silnika??
Od kilku lat nie używam klimy (nieszczelny kompresor), wiem, że kompresor klimy ma sprzęgiełko więc gdy ona nie jest włączona, kompresor nie pracuje, ale cały czas pasek napędza koło pasowe sprężarki. W związku z czym zastanawiam się czy zdjęcie tego paska nie "ulży" silnikowi i czy po takim zabiegu nie będą się wyświetlać jakieś błędy w systemie??

zmulim 20-11-2021 16:29

Odp: Czy wymiana alternatora na mocniejszy wymaga zmiany ustawień w PCM??
 
Żadnej różnicy nie odczujesz, i nic silnikowi nie ulży. No chyba że masz wywalone łożysko które ledwo się kręci… Błędów żadnych być nie powinno to zwykły, prosty element mechaniczny. A jak nie używasz wcale klimy i zamiaru nie masz, to kup krótszy pasek, pomiń sprężarkę i heja, ale to takie trochę szukanie półśrodków.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Antej 20-11-2021 16:31

Odp: Czy wymiana alternatora na mocniejszy wymaga zmiany ustawień w PCM??
 
warto zmienić w PCM moc altka, chociaż z przekazów ludowych nie do końca wynika czy to coś pomaga

Mając kabel i program robota "przy okazji".

Aleksander1404 20-11-2021 16:53

Odp: Czy wymiana alternatora na mocniejszy wymaga zmiany ustawień w PCM??
 
Cytat:

Napisał zmulim (Post 3380472)
Żadnej różnicy nie odczujesz, i nic silnikowi nie ulży. No chyba że masz wywalone łożysko które ledwo się kręci… Błędów żadnych być nie powinno to zwykły, prosty element mechaniczny. A jak nie używasz wcale klimy i zamiaru nie masz, to kup krótszy pasek, pomiń sprężarkę i heja, ale to takie trochę szukanie półśrodków.


Sprężarka jest na osobnym pasku, który napędza wyłącznie ją - nie ma tam nawet napinacza po drodze - naciąga się go na siłę na koła pasowe sprężarki i wału korbowego.

Co do ewentualnych błędów to chodziło mi o to czy np. w przypadku pomyłkowego wciśnięcia przycisku AC (przy zdjętym pasku napędu klimy) nie wyskoczą jakieś błędy w systemie mówiące o uszkodzeniu układy klimatyzacji?? Włączenie po raz pierwszy samego nawiewu po odłączeniu akumulatora już powoduje, że włącza się AC...

Bump: Czytam właśnie, że w Fordach jest coś takiego jak "smart charge" i że to w zasadzie PCM steruje napięciem ładowania - to zastanawiam się po co w takim razie jest regulator w alternatorze :?:
Oby się nie okazało, że wymiana alternatora nic nie da, bo to PCM jest uszkodzony... Te objawy były troszkę dziwne bo czasami jak świeciła się kontrolka ładowania to napięcie na aku było OK czyli 14,2 - 14,6V, a czasami jak napięcie skakało nawet do 18V to kontrolka była wygaszona. Co ciekawe zarówno gdy napięcie było w okolicach 14V czy skakało od 13 do 18V to zawsze światła mijania co chwilę delikatnie "migały"...

Jakoob 20-11-2021 19:16

Odp: Czy wymiana alternatora na mocniejszy wymaga zmiany ustawień w PCM??
 
Nie kombinuj - kup to co ma być i tyle. Zupełnie niepotrzebne są zabawy w krótsze paski, inne alternatory itd... Po co samemu generować potencjalnie problematyczne sytuacje? :)

Antej 20-11-2021 19:21

Odp: Czy wymiana alternatora na mocniejszy wymaga zmiany ustawień w PCM??
 
Od kiedy to mocniejszy altek to problem?

Sam bym włożył większy jeśli miałbym ku temu okazję.

Włożyć można zawsze, a w PCM zrobić porządek, jak napisałem, przy okazji.

hindus 21-11-2021 02:06

Odp: Czy wymiana alternatora na mocniejszy wymaga zmiany ustawień w PCM??
 
Cytat:

Napisał Aleksander1404 (Post 3380478)
w zasadzie PCM steruje napięciem ładowania

Pcm (element sterujący) gada z regulatorem (elementem wykonawczym).

Aleksander1404 21-11-2021 10:35

Odp: Czy wymiana alternatora na mocniejszy wymaga zmiany ustawień w PCM??
 
Cytat:

Napisał hindus (Post 3380546)
Pcm (element sterujący) gada z regulatorem (elementem wykonawczym).

To u mnie ci dwaj się niedogadywali :D

cezarg1410 21-11-2021 10:42

Odp: Czy wymiana alternatora na mocniejszy wymaga zmiany ustawień w PCM??
 
Sam zmieniałem w swoim mk2 alternator że 120A na 150A.
Zmieniłem, podłączyłem, uruchomiłem i działało. Nie zmieniałem nic w PCM.

Moim zdaniem altek ładował więcej co było widać po tym jak włączała się nagrzewnica ptc. Na starym altku na postoju spadało użycie ptc do 15-20 procent. Na nowym miałem ciągle 80+.

konieczko5 21-11-2021 13:02

Odp: Czy wymiana alternatora na mocniejszy wymaga zmiany ustawień w PCM??
 
Jak zmieniasz altek to możesz dać większy (jak fizycznie pasuje bo jest kilka rodzajów). Zalecana jest zmiana w PCM (wtedy wykorzystasz na 100% moc alternatora).


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.