2.0 TDCI DPF Cięzko odpala po postoju
Witam
Pacjent tak jak w tytule Po każdym postoju dłuższym niż 8-12h auto ciężko odpala, kręci normalnie ale nie chce zaskoczyć, dopiero po 4-5 sekundach odpala. Przy temperaturze do poniżej -15 po odpaleniu bardzo nierówno pracuje przez kilka sekund. Problem jest tylko z PIERWSZYM odpaleniem po postoju, tj. po zgaszeniu odpala od strzała.. Wcześniej był problem z cofającym się paliwem ale sprawa jest załatwiona, już się nie cofa na 100% co zrobiłem do tej pory : -wtryski - pompe - wymieniona obudowa filtra paliwa - sprawdzony aku - sprawdzony rozrusznik - sprawdzone świece (tylko po kablu, ale grzeją) - sprawdzony układ paliwowy (jest szczelny, czasem za filtrem widać mikro pęcherzyki powietrza ale paliwo się fizycznie nie cofa przed filtrem) - filtr paliwa wymieniony - sprawdzony czujnik ciśnienia cieczy chłodzącej Po naprawie/sprawdzeniu w/w elementów problem jest ciągle taki sam. Zaczęło się od błedu o nieszczelności układu, zrobiłem wtryski, przez jakiś czas było dobrze. Potem auto wogole nie chciało odpalać, tylko przy pomocy samostartu. Wymieniłem filtr paliwa, dalej to samo. Oddałem do mechanika, stwierdził że pompa więc zregenerowana, i po tym zabiegu auto odpala ale po postoju długo kręci. I od tego momentu jeszcze nic mu nie pomogło. Znajomy radzi żeby wymienić czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik drogi nie jest i mogę to zrobić sam. Prócz tego jakie opcje według Was mi jeszcze pozostają ? Dwóch mechaników już rozłożyło ręce, więc na własną rękę staram się znaleźć przyczyne. POZDRO |
Odp: 2.0 TDCI DPF Cięzko odpala po postoju
Zrobione.
Ktoś, coś, jakieś pomysły ? Będę wdzięczny za każdą wskazówkę |
Odp: 2.0 TDCI DPF Cięzko odpala po postoju
Cytat:
Jakiś patent? Co to znaczy, że wtrysku zrobione ? |
Odp: 2.0 TDCI DPF Cięzko odpala po postoju
Bo założyłem przed filtrem na jakiś czas przezroczysty wężyk, i nawet po kilku dniach paliwo tam fizycznie było.
Wtryski wszystkie 4 zostały zregenerowane w drugiej połowie zeszłego roku Wysłane z mojego IN2020 przy użyciu Tapatalka |
Odp: 2.0 TDCI DPF Cięzko odpala po postoju
Jeżeli najpierw zrobiłeś wtryski a później dopiero pompe to wydaje mi się że masz znowu wtryski do roboty.. Płukałeś cały układ?
|
Mondeo mk4 2.0tdci słabo odpala
Mondeo mk4 2.0 tdci 2007 130km. Prawdopodobieństwo że auto stało gdzieś po dzwonie bez maski lub miało styczność z wodą.
Ale do rzeczy, rano jak jest wilgoć lub jak dłużej postoi, czy jest zimno odpala bardzo słabo. Trzeba dłużej pokręcić, pali jak traktor, jak odpali to trzęsie nim. Jak by nie wszystkie cylindry pracowały. Potrafi zgasnąć jak ruszę kawałek i chce się zatrzymać wciskam sprzęgło i auto gaśnie. Przy drugim odpaleniu już lepiej i nie gaśnie. Wymieniłem świece żarowe, przewód ten czerwony od plusa akumulatora. I dalej to samo. Chce sprawdzić czy dobre napięcie idzie na świece, odpinam kostkę od listwy i teraz pytanie jakie napięcie powinno być po przekręceniu kluczyka i jak długo sie utrzymywać ? Chyba że ktoś ma inny lepszy pomysł. Pomocy w zimę na mrozie prawie nie chce odpalić. |
Odp: Mondeo mk4 2.0tdci słabo odpala
Zapowietrza się.
|
Odp: 2.0 TDCI DPF Cięzko odpala po postoju
Ale tylko jak jest zimno i wilgotno ?
|
Odp: 2.0 TDCI DPF Cięzko odpala po postoju
Czyli jakiś wtrysk :)
Jakie masz spalanie na biegu jałowym ?? |
Odp: 2.0 TDCI DPF Cięzko odpala po postoju
Świece żarowe najlepiej sprawdzić po wyciągnięciu i podłączeniu pod akumulator na kilka sekund żeby nie spalić. Po włączeniu stacyjki na świece idzie między 8-12 V, potem spada na 1,5 do 4v ( podtrzymanie). Sprawdzając omomierzem musisz mieć pewność że miernik nie przekłamuje oporność coś koło 0,6 ohma. Zdażają się świece że mają oporność około 1 ohma, i człowiek myśli że jest dobra. Okazuje się że zaczyna grzać nie od czubka tylko od końca, mało tego nie rozgrzewa się do odpowiedniej temperatury. Koledzy też dobrze podpowiadają że mogą być wtryski , mimo że były robione wcześniej. Podczas zmiany filtra trzeba uważać czy oring się nie podwinął i paliwo się nie cofa. Usterka ta nie wyjdzie odrazu tylko po pewnym czasie, bynajmniej tak było u mnie. Daj znać jak dojdziesz przyczyny.
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.