|
Kłopoty z silnikiem 1.6 TDCi
Witam, niedawno kupiłem C-Max-a z silnikiem 1.6TCDi. Mam już przejechane 10 tyś i ostatnio miałem niemiłe zdarzenie - podczas wyprzedzania silnik stracił moc. Udało mi się wyjść z tej systuacji bez szwanku - uff. Po zatrzymaniu stwierdziłem, że silnik wkręca się tylko do 3 tyś obrotów. Po wyłączeniu i właczeniu zapłonu wszystko wróciło do normy.
Podejrzewam, że silnik wszedł w tryb awaryjny. Sytuacja taka powtórzyła się ostatni 5 razy po ostatnim takim zdarzeniu zapaliła się kontrolka od silnika. Pojechałem do serwisu - skasowali w komputerze rejestr błedów (to spowodowało wygaszenie kontrolki) ale przyczyny nie znaleźli. Może ktoś miał już taki przypadek, lub ma namiary na naprawdę fachowy serwis Forda? Bo jak na moją wiedzę to takie sytuacje zostawiają odpowiednie ślady w pamięci komputera tylko trzeba umieć je poprawnie zinterpretować. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki. PS: liczę na wskazówki o dobrym serwisie Forda z okolic warszawy, katowic, łodzi, gdańska, koszalina, lub słupska. |
a jak ci ktoś ma pomóc jak nie chciałeś ujawnić (w swoich danych) skąd jesteś. chyba nie masz zamiaru jechać w poprzek polski w poszukiwaniu ASO. ?? :lol:
|
Re: Kłopoty z silnikiem 1.6 TDCi
Nie, no trochę wskazówek jest (choć to w zasadzie jest "przekrój" Polski):
Cytat:
Co do samego silnika TDCi, to przeszukaj Forum Mondeo, tam było sporo na temat awarii tego typu silnika, może znajdziesz jakieś wskazówki. Adam |
Re: Kłopoty z silnikiem 1.6 TDCi
Cytat:
Jak na razie miałem 3 escorty 1 focusaTDDI i wszystko było OK najciekawiej, że były to używane samochody po naprawach powypadkowych. Pozdrawiam |
Charnas, Miałem Podobne przypadki z silnikiem 2.0 TDCi.
|
No nie wiem czy można porównywać te dwa silniki (z Mondeo i z C-Maxa), bo to nie są te same jednostki. Chociaż na jakość paliwa trzeba uważać. A czy ktoś wie czy w C-Maxie tez pompa i wtryski z Delphi???
|
A co to byl za kod usterki bo to chyba jest najwazniejsze :fcp7 pozdrawiam
|
Witam, mam c-maxa 1.6tdci 22.000km :fcp15 i także podczas jazdy traci moc ale w taki sposób, że nie czujesz tego zanim nie zechcesz przyspieszać, wtedy niespodzianka max 3000 obrotów i to w tempie żółwia. Muszę zgasić silnik i poczekać tyle, żeby zaświeciła się kontrolka świec, wtedy jedzie jak by nigdy nic się nie działo. Czy jest jakaś rada na taki problem ?
|
Odp: Kłopoty z silnikiem 1.6 TDCi
witam, ja mam forda z tym samym silnikiem taka sytuacja u mnie się działa jak miałem uszkodzony zawór EGR, po wymianie narazie odpukać nic takiego się nie dzieje
|
Odp: Kłopoty z silnikiem 1.6 TDCi
Jeśli dobrze pamiętam to Fordowskie silniki 1,6 TDCI mają układ wtryskowy Boscha. Ale to nie zmienia faktu, że jest to system CR. Jeśli jest problem podczas zapotrzebowania na paliwo (np. podczas dodawania gazu) to może być kilka przyczyn. Bardzo ważne jest odczytanie błędów ze sterownika, jeśli będą nam znane to pewnie będzie można udzielić więcej pomocy. Skasowanie błędów nie naprawi samochodu, a tylko utrudnia diagnostykę. Pozdrawiam
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:58. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.