|
2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Szukałem na forum, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Jest temat do 1.8 TDCI i temat z S-MAXa, ale zero konkretów co do efektów i nic szczególnego o operacji w Mondeo 2.0 TDCI. Tak więc ruszam z nowym tematem. Pytanie na początek - czy ktoś czyścił EGRa i dolot (głównie kolektor) w Mondeo Mk4? Jakie efekty? Miałem wcześniej Mondeo Mk3 z silnikiem 2.0 TDCI i po rozebraniu kolektora dolotowego i EGRa zamarłem. Ilość nagaru zatrważająca. Po wyczyszczeniu silnik dostał drugie życie. Zbierał się lepiej od dołu i na wysokich obrotach także nie tracił tak mocy. Tak więc warto było go czyścić. Jak jest z Mk4? Robił ktoś? Jak z dostaniem się do EGRa i kolektora? W Mk3 dostęp wymarzony - wszystko od góry. W temacie S-Maxa pisali, że u nich dostęp bardzo trudny (rozbieranie podszybia, odkręcanie śruby EGRa od dołu ze wcześniejszym demontażem dolnej osłony). |
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
nie wiem jak w 2,0 ale w 2,2 niezapłacona robota i plecy bolą a i lusterko na wyposażeniu
|
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Czyli nie opłacało się czyszczenie? A w jakim stanie miałeś dolot? Czyściłeś sam EGR, czy kolektor także?
|
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
a dzieje ci sie cos ze chcesz czyscic?ja mialem czyszczony ale uwalony lekko byl na 1i2 cylindrze,przyczyna brudu lejace 2 wtryski
|
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Nic się nie dzieje. Ale jak napisałem powyżej. Miałem Mk3 z 2.0 TDCI i nic się nie działo, ale po wyczyszczeniu auto nabrało oddechu. Zasada jest prosta - układ dolotowy projektowany jest z założeniem pewnej pojemności/przepustowości. I jego zmiana powoduje mniejszą ilość powietrza pompowanego do komory spalania, co przekłada się wprost na gorsze osiągi.
Pozostaje pytanie jak bardzo zabija się dolot w Mk4. W Mk3 zabijał się znacząco i to nawet na dobrych wtryskach. |
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
W 4 będziesz miał więcej zabawy i większe koszty.
Zawór EGR jest przymocowany trzema śrubami do głowicy: - dwie śruby 8 od góry, jedna na imbus 5 od dołu-potrzebny kanał lub podnośnik - dwie śruby łączące zawór z chłodnicą EGR 10-dostęp z góry, uważaj na uszczelkę -dwie śruby na przewodzie łączącym EGR z kolektorem ssącym Dostęp dość trudny. Kolektor ssący odkręcasz wraz z pokrywą zaworów-od góry śruby 8, potrzebujesz zestawu nowych uszczelek, koszt ok 370 zł-tylko orginał |
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
po co demontować kolektor?
egr przymocowany jest 3 śrubami. patrz zdjęcie http://www.ford-esklep.pl/userdata/g...9879adb9b7.jpg wystarczy kupić jedną oryginalną uszczelkę egr za 12pln w aso. |
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
By wyczyścić
|
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Da rade bez podnosnika i kanalu. Pisalem o tym. U mnie przydymial, teraz nic takiego nie ma miejsca.
===== Powrócę do tematu, ponieważ postanowiłem jednak wyjąć zaślepkę i wyczyścić EGR. Da radę to zrobić bez wchodzenie pod samochód, trzeba tylko (do śruby 5-imbus) zrobić "narzędzie specjalne". Jak je wykonać : - Wykręcić śrubę 5-imbus z rury podtrzymującej przelot z EGR do kolektora dolotowego (będzie służyla za przymiar). - Przyciąć i obszlifować (ogradować) po przycięciu klucz tak, aby krótkie ramię miało niezbędną (nie większą) długość do wejścia w gniazdo w śrubie (ca. 3-4 mm). - Klucz wchodzi wzdłuż silnika w kierunku akmulatora Mnie zajęło zrobienie narzędzia oraz wykręcenie śruby ca. 15 min. Czyściłem specjalistycznym środkiem BRUDPUR ;) Zawór po czyszczeniu : [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Pozdrawiam Jarek[ |
Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Zrobiłem takie samo narzędzie z imbusa 5 - odkręciłem śrubę bez problemu. Przy montażu zamieniłem ją na zwykłą z 6-kątnym łbem.
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:17. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.