Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2007-2014] 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=217022)

Polarny 27-12-2014 21:40

2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
 
Szukałem na forum, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Jest temat do 1.8 TDCI i temat z S-MAXa, ale zero konkretów co do efektów i nic szczególnego o operacji w Mondeo 2.0 TDCI. Tak więc ruszam z nowym tematem.

Pytanie na początek - czy ktoś czyścił EGRa i dolot (głównie kolektor) w Mondeo Mk4? Jakie efekty?

Miałem wcześniej Mondeo Mk3 z silnikiem 2.0 TDCI i po rozebraniu kolektora dolotowego i EGRa zamarłem. Ilość nagaru zatrważająca. Po wyczyszczeniu silnik dostał drugie życie. Zbierał się lepiej od dołu i na wysokich obrotach także nie tracił tak mocy. Tak więc warto było go czyścić.
Jak jest z Mk4? Robił ktoś?

Jak z dostaniem się do EGRa i kolektora? W Mk3 dostęp wymarzony - wszystko od góry. W temacie S-Maxa pisali, że u nich dostęp bardzo trudny (rozbieranie podszybia, odkręcanie śruby EGRa od dołu ze wcześniejszym demontażem dolnej osłony).

mondeo70235 27-12-2014 23:31

Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
 
nie wiem jak w 2,0 ale w 2,2 niezapłacona robota i plecy bolą a i lusterko na wyposażeniu

Polarny 28-12-2014 10:46

Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
 
Czyli nie opłacało się czyszczenie? A w jakim stanie miałeś dolot? Czyściłeś sam EGR, czy kolektor także?

bodziofila 28-12-2014 11:42

Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
 
a dzieje ci sie cos ze chcesz czyscic?ja mialem czyszczony ale uwalony lekko byl na 1i2 cylindrze,przyczyna brudu lejace 2 wtryski

Polarny 28-12-2014 12:40

Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
 
Nic się nie dzieje. Ale jak napisałem powyżej. Miałem Mk3 z 2.0 TDCI i nic się nie działo, ale po wyczyszczeniu auto nabrało oddechu. Zasada jest prosta - układ dolotowy projektowany jest z założeniem pewnej pojemności/przepustowości. I jego zmiana powoduje mniejszą ilość powietrza pompowanego do komory spalania, co przekłada się wprost na gorsze osiągi.
Pozostaje pytanie jak bardzo zabija się dolot w Mk4. W Mk3 zabijał się znacząco i to nawet na dobrych wtryskach.

MIREKTERAZPOLSKA 28-12-2014 17:59

Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
 
W 4 będziesz miał więcej zabawy i większe koszty.
Zawór EGR jest przymocowany trzema śrubami do głowicy:
- dwie śruby 8 od góry, jedna na imbus 5 od dołu-potrzebny kanał lub podnośnik
- dwie śruby łączące zawór z chłodnicą EGR 10-dostęp z góry, uważaj na uszczelkę
-dwie śruby na przewodzie łączącym EGR z kolektorem ssącym
Dostęp dość trudny.
Kolektor ssący odkręcasz wraz z pokrywą zaworów-od góry śruby 8, potrzebujesz zestawu nowych uszczelek, koszt ok 370 zł-tylko orginał

rockybalboa 14-01-2015 17:50

Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
 
po co demontować kolektor?
egr przymocowany jest 3 śrubami.
patrz zdjęcie http://www.ford-esklep.pl/userdata/g...9879adb9b7.jpg

wystarczy kupić jedną oryginalną uszczelkę egr za 12pln w aso.

MIREKTERAZPOLSKA 14-01-2015 18:24

Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
 
By wyczyścić

Jarek_Lodz 14-01-2015 18:42

Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
 
Da rade bez podnosnika i kanalu. Pisalem o tym. U mnie przydymial, teraz nic takiego nie ma miejsca.


=====
Powrócę do tematu, ponieważ postanowiłem jednak wyjąć zaślepkę i wyczyścić EGR.

Da radę to zrobić bez wchodzenie pod samochód, trzeba tylko (do śruby 5-imbus) zrobić "narzędzie specjalne".

Jak je wykonać :
- Wykręcić śrubę 5-imbus z rury podtrzymującej przelot z EGR do kolektora dolotowego (będzie służyla za przymiar).
- Przyciąć i obszlifować (ogradować) po przycięciu klucz tak, aby krótkie ramię miało niezbędną (nie większą) długość do wejścia w gniazdo w śrubie (ca. 3-4 mm).
- Klucz wchodzi wzdłuż silnika w kierunku akmulatora

Mnie zajęło zrobienie narzędzia oraz wykręcenie śruby ca. 15 min.

Czyściłem specjalistycznym środkiem BRUDPUR ;)

Zawór po czyszczeniu :

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]


Pozdrawiam
Jarek[

ceem 15-01-2015 15:06

Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
 
Zrobiłem takie samo narzędzie z imbusa 5 - odkręciłem śrubę bez problemu. Przy montażu zamieniłem ją na zwykłą z 6-kątnym łbem.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.