Kupuję S-MAXa w dieslu. Warto rozważyć 2.2?
Cześć,
jak w temacie: kupuję S-Maxa. Używanego. Diesla. Planuję nim przez 5 lat przejechać 150kkm z czego pewnie ze 120kkm po autostradzie z czego pewnie ze 100kkm po niemieckiej autostradzie. Ponieważ często jestem w Niemczech a i mieszkam przy niemieckiej granicy to łatwiej będzie mi pojechać po samochód na zachód niż na wschód więc raczej sprowadzenie. Rozważam 3 opcje silnikowe: 2.0 163KM 2.2 175KM 2.2 200KM 2.2-175 trochę starszy ale lepiej wyposażony bo zwykle TitS to wychodzi razem z akcyzą podobnie jak 2.0-163. Powiedzmy, że 13.000-16.000 eur + akcyza + vat. 2.2-200 to trochę inny pułap cenowy 22.000-25.000 eur + akcyza + vat. Jaka jest różnica w jeździe? Przyspieszenie 0-100 nie jest takie istotne. Bardziej interesuje mnie przyspieszenie 100-180. Spalanie nie ma takiego znaczenia (wszystkie moje samochody palą mi dużo a żonie mało). Teraz jeżdżę focusem 2.0 tdci 136KM i szału nie ma. Mam przeczucie, że 2.0 163KM w eSiu będzie wolniejszy. No ale właśnie. Jakie to są różnice? Czy 175KM będzie wyraźnie lepiej się zbierał na autobahnie od 163KM? Czy warto kupić starszy model ale z większym silnikiem? A może 2.2 200 kucy to niezły odlot i warto dołożyć tę paręnaście/dziesiąt tysi? W Gdańsku stoi S-Max 2.2 tdci 200KM za ~90k brutto więc bardzo atrakcyjnie w stosunku do sprowadzenia ale ma nieciekawy kolor i jakoś tak dziwnie skonfigurowany. Głównie zestaw DVD w zagłówkach to dla mnie lipa. Chętniej widziałbym alcantarę czy webasto albo 3 rząd zamiast tego dodatku. |
Odp: Kupuję S-MAXa w dieslu. Warto rozważyć 2.2?
Planować można wiele, kupuje się to co będzie w najlepszej kondycji. Odnośnie silników 2.0 czy 2.2 pojedziesz do heko ze 160 koni zrobi 190. Więc raczej nie ma sensu przepłacać za 2.2 no chyba że 2.2 z 200 będziesz chciał kręcić do 240kucy.
O różnicy w jeździe z przed i po chip tuningu poczytasz w odrębnych wątkach. |
Odp: Kupuję S-MAXa w dieslu. Warto rozważyć 2.2?
ściągnij sobie charakterystyki momentu obrotowego / moc i sobie pooglądaj , jak jeździsz więcej po autostradach to lepszy będzie najmocniejszy jak na elastyczności popatrz na przebieg momentu kiedy zaczyna ciągnąć a kiedy kończy , MOC MOC jak piszesz i jej nie czujesz i dobrze bo czujesz moment obrotowy patrz na ten parametr i w jakim momencie obrotowym i jak długo trwa.
|
Odp: Kupuję S-MAXa w dieslu. Warto rozważyć 2.2?
Wiem, wiem. Przyspieszenie na VI biegu od 100 do 180 robią głównie niutki a nie konie. Tak oznaczone są silniki więc tak je tu opisuje żeby kompletnie nie mieszać.
Chiptunnig nie jest argumentem. Zaczipować można każdy z nich. Chodzi mi o bazę. A jeśli chodzi o zakupy to zwykle najpierw decyduję się na model, silnik, wersję wyposażenia a potem czekam aż się coś trafi. Nie spieszy mi się. Na nowy czeka się 3 miesiące. Bardziej chodzi mi tu o zracjonalizowanie wydatku. Ceny modeli z węższego kręgu wahają się między 60k a 120k plnów. Bardziej pytam o zasadność lub bezzasadność wydatku z "filozoficznego" punktu widzenia. |
Odp: Kupuję S-MAXa w dieslu. Warto rozważyć 2.2?
Cytat:
Zachipsowany 2,0TDCI (czy 140 czy 163 po chipsie ląduja na tym samym pułapie) będzie jeździł podobnie jak standardowy 175KM, z tym, że za 2,2 175KM trzeba zapłacic duzo wieksza akcyzę, która moze spowodować, że ostateczna cena będzie na poziomie sporo młodszego 2,0 140/163. Gdyby kwestia kasy nie stanowiła problemu (w sensie starszy ale mocniejszy model za tyle samo co słabszy, ale nowszy) to ja osobiscie bym brał 2,2 a juz kwestią samej mozliwej do wydania kasy okresliłbym czy będzie to przedlift czy polift. |
Odp: Kupuję S-MAXa w dieslu. Warto rozważyć 2.2?
Jak nie masz problemów z kasą to wiadomo jaki brać: jak najmocniejszy, najmłodszy, najlepiej wypasiony itp. :)
Jak ciut taniej no to co się trafi, dużej różnicy pomiędzy 2.0 a 2.2 175KM w osiągach raczej nie odczujesz...200KM to już co innego, z kasą też ;) |
Odp: Kupuję S-MAXa w dieslu. Warto rozważyć 2.2?
Cytat:
|
Odp: Kupuję S-MAXa w dieslu. Warto rozważyć 2.2?
Między 2.0 140KM a 2.2 175KM ?!
Bzdury? Spora? Już Ci mówię...z pierwszego katalogu pod reką: 2.0 do 100-tki ma 10.2 a 2.2 ma 9,6 sekundy? Bzdury to chyba troszkę za ostre określenie....nie uważasz? Dodatkowo + 80 Nm - to sporo fakt. I V-max większa "aż " o 12km/h .... naprawdę przepaść.... |
Odp: Kupuję S-MAXa w dieslu. Warto rozważyć 2.2?
Moze i ostro, fakt, ale nie jeździłes 2,2 175KM (ja miałem okazje testować), a swojego 2,0 nie miałes zachipsowanego, wiec skąd mozesz wiedzieć jaka jest różnica?
Ja mam zachipsowane 2,0 i jeździ ono minimalnie słabiej niz standardowy 2,2 175KM i uwierz mi - róznica jest duuuuuuża w stosunku do serii w 2,0 (którą i tak miałem mocną, bo 149KM i 360Nm). |
Odp: Kupuję S-MAXa w dieslu. Warto rozważyć 2.2?
No fakt nie jeździłem....ale katalogowo wygląda to tak a nie inaczej....
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:05. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.