1.8 TDCi Falowanie obrotów na zimnym silniku
Witam, mam problem z falowaniem obrotów na zimnym silniku (1,8 TDCI). Falują ogólnie jak jest zimno ale jeszcze znośnie. Jak jest już kilka stopni na minusie to nie dosyć że falują(850~1200), to jeszcze praca silnika jest nie równa. Chodzi tak jakby miał zgasnąć. Jak jadę to do momentu rozgrzania samochód jedzie jakby miał troszkę mniej mocy i ogólnie głośno(jak dla mnie inaczej niż zimny diesel). Jak przytrzymam go do tych 1200 obrotów to trzyma je ale nadal chodzi jakby jakoś nie ciekawie. Problem zauważyłem zeszłej zimy (pierwsza moja zima z nim) i mechanik stwierdził, że to wtryski. 2 wymienione a dwa zregenerowane. Po tej naprawie zrobiło się już ciepło i zauważalne było takie lekkie falowanie wiec poczekałem do tej zimy. Przy mrozach, które już za nami ta sama historia co w tamtym roku.
Gdzie szukać przyczyny??: - Wtryski - czujniki ciśnienia paliwa - pompa paliwa - jakieś przewody (może gdzieś zasysa powietrze, może z paliwem, może prąd) Świece w tamtym roku wymienione ale to tylko pomogło, jeżeli chodzi o samo odpalenie(nie chciał zapalić jak zmarzł) Jakby ktoś wiedział co mogę mechanikowi zaproponować do sprawdzenia bo sytuacja utrudniona, gdyż zrobiło się cieplej. Dzięki |
Odp: Falowanie obrotów na zimnym silniku
w pierwszej kolejności zacząłbym od wyczyszczenia EGR.
|
Odp: Falowanie obrotów na zimnym silniku
Aaaaa widzisz, o tym nie pomyślałem. Ale czy on ma wpływ na prace na zimnym silniku?? Z tego co czytałem dużo problemów jest z nim na rozgrzanym silniku.
|
Odp: Falowanie obrotów na zimnym silniku
wydaje mi się, że ma to duży wpływ. Silnik startuje z zamkniętym EGR, jeżeli jest zabrudzony może być ficzynie uchylony, chociaż dla ECU jest zamkniety.
Wg mnie przy rozruchu potrzeba jak najwięcej tlenu aby dobrze rozpalić mieszanke, wracające spaliny uniemożliwiają to. |
Odp: Falowanie obrotów na zimnym silniku
hmmmm czyli u mnie może być i zabrudzony i jest na stałe zamknięty czy otwarty, bo Cię chyba nie zrozumiałem. Normalnie przy odpaleniu powinien być otwarty tak??(spaliny lecą do ponownego spalania). Wiec jakby się zaciął to co by mu to w pracy na "dzień dobry" przeszkadzało??
|
Odp: Falowanie obrotów na zimnym silniku
przy rozruchu powinien być zamknięty.
czysta chemia, im więcej tlenu tym lepsze spalanie, jeżeli EGR jest zastany, (obklejony nagarem) powracające spaliny pogarszają jakość spalania, dlatego, że razem z powietrzem do komory spalania wpadają też inne badziewia. |
Odp: Falowanie obrotów na zimnym silniku
Aaaa to działa odwrotnie niż myślałem. Do tej pory byłem przekonany, że otwarty na jałowym i niskich obrotach a w miarę "depnięcia " się zamyka. No to zaślepimy i zobaczymy co będzie:)
Po zatkaniu EGR jedynie jaką widzę różnicę to to ze przestał mi samochód latać przy 1200 obrotów i jakby głośniej chodzi. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.