Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Escort (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=93)
-   -   [Escort 1995-2001] jakie moga być konsekwencje zmiany oleju 15W-40 na 10W-40? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114718)

tomass30 14-11-2010 09:01

jakie moga być konsekwencje zmiany oleju 15W-40 na 10W-40?
 
Witam!

jestem właśnie przed zmiana oleju i zastanawiam się czy zalać motor półsyntetykiem. dodam ze silnik jak najbardziej jest ok, nic się z niego nie leje i nie bierze oleju. Jakie są plusy a jakie minusy???

eclipse 14-11-2010 10:03

Odp: jakie moga być konsekwencje zmiany oleju 15W-40 na 10W-40?
 
Plusów brak
Minusy rozszczelnienie silnika ,wycieki oleju ,
nigdy nie zmienia się w tą strone olejów ( natomiast odwrotnie jak najbardziej z 5/40 na 10 /40 lub 15/ 40 . zawsze na wyższy . nigdy na nizszy .

Magik123 14-11-2010 10:10

Odp: jakie moga być konsekwencje zmiany oleju 15W-40 na 10W-40?
 
Cytat:

Napisał eclipse (Post 1539929)
Plusów brak
Minusy rozszczelnienie silnika ,wycieki oleju ,
nigdy nie zmienia się w tą strone olejów ( natomiast odwrotnie jak najbardziej z 5/40 na 10 /40 lub 15/ 40 . zawsze na wyższy . nigdy na nizszy .


Ta opinia ludzi ktorzy zatrzymali sie na przełomie aut Fiat 125p/polonez.


Jak silnik ok, czyt cisnienie w normie, to smiało mozna zmieniac.

Ja u siebie zmieniłem z 10W40 na 5W30 czyli pełny syntetyk i jest juz po 2 zmianie na ten olej, minusow brak, co najlepsze, polsyntetyka troszke brał, a syntetyka nie bierze wogole, tyle ze ja sobie przetrzepałem silnik wczesniej, czyli pomiar cisnienia, wymiana uszczelek miski i pokrywy, oraz wymieniłem uszczelniacze. Silnik chodzi jak chodził, wyciekow ani pocenia nie ma, olej cały czas w normie, czyt, od wymiany do wymiany nie dolewam nic, poziom nie spada, lzej i ciszej pracuje, popychacze sporo ucichły, tak ze nie ma sie co bac. Przebieg na te chwile to ok 210000 tys.

Wczesniej do escorta lałem 10W40 i tez nie było zadnych negatywow.

ShaD 14-11-2010 10:11

Odp: jakie moga być konsekwencje zmiany oleju 15W-40 na 10W-40?
 
Cytat:

Napisał eclipse (Post 1539929)
Plusów brak
Minusy rozszczelnienie silnika ,wycieki oleju ,
nigdy nie zmienia się w tą strone olejów ( natomiast odwrotnie jak najbardziej z 5/40 na 10 /40 lub 15/ 40 . zawsze na wyższy . nigdy na nizszy .

widze ze masz kolego duza wiedze...

corneliusab 14-11-2010 12:02

Odp: jakie moga być konsekwencje zmiany oleju 15W-40 na 10W-40?
 
Ja zmienialem, z mineralnego na polsyntetyk, a potem na syntetyk i mam go caly czas i nie mam zadnych problemow z silnikiem, a zeby smieszniej bylo to tak jak Magik123 pisze, mi tez bral olej jak mialem mineralny, a jak juz na polsyntetyk zmienilem to przestal brac. Najlepsze jest to, ze rano tak cicho chodzi, ze az przyjemnie sie go slucha, na mineralnym to tylko popychacze sie tlukly.

Pozdrawiam

luckyboy 14-11-2010 13:08

Odp: jakie moga być konsekwencje zmiany oleju 15W-40 na 10W-40?
 
Witajcie,

osobiście zaryzykowałem wbrew poglądom niektórych osób i zalałem silnik 1.8D półsyntetykiem przy przebiegu 230.000km. Wcześniej silnik pracował na olejach mineralnych nawet z biedronki.

Teraz skutki:

- oleju jak nie brał tak nie bierze, wycieków jak nie było tak nie ma
- silnik po starcie po dłuższym postoju, o wiele bardziej miękko i cicho pracuje, szczególnie po zimnej nocy i różnica jest bardzo wyraźna.

Jeżeli masz silnik w dobrym stanie to warto zmienić olej. Wypłukania nagarów nie masz co obawiać się, gdyż niektóre oleje mineralne mają lepsze własności myjące niż półsyntetyki (parametr TBN).

Pozdrawiam

tomass30 14-11-2010 15:31

Odp: jakie moga być konsekwencje zmiany oleju 15W-40 na 10W-40?
 
W takim razie może ktoś z Was ma doświadczenie z tym produktem? [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Szeryf455 14-11-2010 16:23

Odp: jakie moga być konsekwencje zmiany oleju 15W-40 na 10W-40?
 
Cytat:

Napisał eclipse (Post 1539929)
Plusów brak

Gdyby to odwrócić: minusów brak, byłoby to bliższe prawdy.

kris71 14-11-2010 16:33

Odp: jakie moga być konsekwencje zmiany oleju 15W-40 na 10W-40?
 
Cytat:

Napisał eclipse (Post 1539929)
Plusów brak
Minusy rozszczelnienie silnika ,wycieki oleju ,
nigdy nie zmienia się w tą strone olejów ( natomiast odwrotnie jak najbardziej z 5/40 na 10 /40 lub 15/ 40 . zawsze na wyższy . nigdy na nizszy .


co ty kolego pierdzielisz???
szwab jezdził moim na 10W40 a ja mu dałem 5W50 i silniczek chodzi jak igła,nawet się nie poci.

zsberg 14-11-2010 16:37

Odp: jakie moga być konsekwencje zmiany oleju 15W-40 na 10W-40?
 
Ja przejechałem na mineralach jakieś 70tys i kupiłem auto już od x czasu jeżdzące na lotos gas z 5 letnią instalacją lpg. Testowałem praktycznie wszystkie marki olei-co wymiana to inny olej. rok temu padły uszczelniacze zaworów i uszczelniacz wału od strony skrzyni biegów. Przebieg określam grubo ponad 300 tys. Teraz zalałem 10w40 i głupi byłem, że wcześniej tego nie zrobiłem.

Plusy widoczne zwłaszcza teraz, gdy noce i ranki są chłodne.

PLUSY:
- lżej kręci
- zimny zaczął odpalać od strzału, co wcześniej wymagało 2-3 obrotów wału. Z resztą zakładałem posty co z tym zrobić. Niby nie problem, ale fajniej jak odpala od strzału.
- rano nie ma tego charakterystycznego klekotania przez kilka sekund
- mniej spala paliwa (nie wiem, może już wprowadzają gaz zimowy, albo na tych oponach zimowych jest aż taka różnica)
- przed przejściem na półsyntetyk kupiłem CERAMIZER. Jedyny efekt jaki przyniósł to cichsza praca silnika. Teraz na półsyntetyku ciepłego silnika niemal nie słychać!!!
- jak był przymrozek -6 stopni to zimny silnik pracował idealnie równo
- tutaj może mało obiektywny wskaźnik, ale czuć że lepiej wkręca się na obroty
- póki co przestał całkiem ubywać olej

MINUSY:
- oleju mineralnego jak jeździłem normalnie nie brał nic, ale jak znudziła mi się jazda emeryta to od wymiany do wymiany litr wciągnął. Po zalaniu półsyntetykiem po pierwszych 500km wciągnął jakieś 3 setki - gdzie, to nie wiem, bo rura nie zakopcona, nigdzie nie cieknie i niebieskiego dymu nie ma. Dolałem do max stanu i teraz przejechałem jakieś 2200km i nic nie ubyło, a styl jazdy mam ostry. Chyba uszczelniacze zrobiły się elastyczniejsze i odpiekły się pierścianki olejowe.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.