Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2000-2007] Wymiana płynu hamulcowego - jaki wybrać?? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=102557)

weksla 10-06-2010 19:06

Wymiana płynu hamulcowego - jaki wybrać??
 
hej
W związku z zaplanowanym na weekend zabiegiem wymiany płynu hamulcowego i odpowietrzenia całego układu, zastanawiam się jaki płyn hamulcowy wybrać??
Czy pozostać przy zwykłym DOT4 Forda, czy może Super DOT4 (czym one się w zasadzie różnią??Smiley
Czy może wybrać płyn hamulcowy jeszcze innej marki.
Co polecacie?

nkluivert 11-06-2010 09:24

Odp: Wymiana płynu hamulcowego - jaki wybrać??
 
dot 4 jest tylko do samochodów bez układu ABS a super dot 4 jest do samochodów z układem ABS i sterowania sprzęgłem, więc jak wiadomo nasze mondki mk3 takie coś mają, czyli do nas jest super dot 4
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...].
Jak dla mnie to jest dobry i godny polecenia.

maestro06 11-06-2010 10:13

Odp: Wymiana płynu hamulcowego - jaki wybrać??
 
pomyśl nad płynem ate lub coś podobnego, płyn ma duży wpływ na reakcję hamulców, więc jak kupisz dobre tarcze i klocki a zalejesz lipny płyn to.... ;) różnice w płynach na które trzeba zwrócić uwagę to temperatura w jakiej płyn jeszcze będzie sobie radził- im niższa tym gorzej dla Ciebie

weksla 11-06-2010 13:50

Odp: Wymiana płynu hamulcowego - jaki wybrać??
 
nie sądzę aby fordowski DOT4 był płynem do aut bez układu ABS, chyba się pomyliłeś kolego

t_skiba 11-06-2010 17:47

Odp: Wymiana płynu hamulcowego - jaki wybrać??
 
wedlug TIS super DOT 4 ze specfikacja ESD-M6C57-A

nkluivert 11-06-2010 19:12

Odp: Wymiana płynu hamulcowego - jaki wybrać??
 
Cytat:

Napisał weksla (Post 1454517)
nie sądzę aby fordowski DOT4 był płynem do aut bez układu ABS, chyba się pomyliłeś kolego

Poczytaj na tej stronie co linka podałem to wtedy możesz mówić czy pasuje dot 4 czy też nie. Mam nadzieje, że to rozwieje twoje wątpliwości bo tam jest dokładnie opisane.

sylwk 655 11-06-2010 21:00

Odp: Wymiana płynu hamulcowego - jaki wybrać??
 
DOT 4 stosuje się do układów hamulcowych z abs-em ja i hydraulicznym systemem wysprzęglania.

blur 11-06-2010 21:31

Odp: Wymiana płynu hamulcowego - jaki wybrać??
 
Ja ostatnio zmieniając zalałem układ płynem forda ...zresztą dokładnie tak jak olej i płyn chłodniczy. Skoro producent przewidział coś takiego tzn że ma być dobrze. Zrezygnowałem z motula i innych wynalazków bo różnic nie widzę żadnych ... no chyba, że w kieszeni no i ego wtedy może ciut rośnie ;)

pozdrawiam

weksla 12-06-2010 06:04

Odp: Wymiana płynu hamulcowego - jaki wybrać??
 
moim zdaniem nie ma znaczenia czy DOT 4 jest w samochodzie z abs czy też bez, spójrz na korek od zbiornika płynu hamulcowego tam pisze DOT4 lub Super DOT4, a każdy mondek miał ABS. Na polskiej stronie coś pochrzanili

Yarro 15-07-2010 10:02

Odp: Wymiana płynu hamulcowego - jaki wybrać??
 
SUPER DOT 4 = Płyn hamulcowy - klasy DOT 5.
Ford po prost tak sobie to nazywa jako SUPER DOT4.

DOT-5 robione są na bazie sylikonów.

CYTATAUTOŚWIATA:

Najważniejszy parametr to temperatura wrzenia.
Jeśli płyn się zagotuje, hamulce przestają działaç! Naciskamy pedał hamulca, dosięga on podłogi, a auto leniwie zwalnia, zamiast mocno hamować! Zjawisko to występuje zawsze w najbardziej niekorzystnym momencie, np. gdy
w pełni obciążonym autem hamujemy awaryjnie na autostradzie albo jedziemy po krętej drodze, co chwila hamując przed kolejnym zakrętem. Im wyższa temperatura wrzenia, tym lepiej. Nowy płyn klasy DOT 4 powinien wytrzymać co najmniej 230°C, najlepsze "gotują się" dopiero przy 300°C. Każdy płyn hamulcowy chłonie jednak wodę, a ponieważ woda wrze już w 100°C, to odporność na wysokie temperatury takiej mieszaniny stopniowo się obniża. Po 2-3 latach płyn wrze już przy ok. 150°C i nawet jedno silne hamowanie z dużej prędkości może być niebezpieczne.
Przetestowaliśmy 21 płynów, które należą do coraz popularniejszej klasy DOT-4. Zgodnie z normą PN-C-40005 badaliśmy temperaturę wrzenia nowych płynów, a także zawodnionych, czyli sztucznie postarzonych w laboratorium. Badaliśmy też ich współczynnik pH, który powinien mieścić się w przedziale 7,5-11, co w przybliżeniu mówi o jakości zabezpieczenia antykorozyjnego płynu. Tę próbę zaliczyły wszystkie płyny, podobnie jak badanie lepkości w temperaturze -40°C. Przy okazji sprawdziliśmy szczelność opakowań, obecność i skuteczność plomb, ilość płynu w opakowaniu i opis butelek. Najczęściej nie podawano daty produkcji i ważności, w nieczytelny sposób kodując czy wręcz uniemożliwiając jej odczytanie. Brakuje też ostrzeżeń. Płyn hamulcowy to niebezpieczny specyfik i producenci powinni nas ostrzegać choćby przed tym, że taki środek niszczy lakier.
Zawodniony płyn powinien wytrzymać co najmniej 155°C. Badanie płynu zawodnionego jest ważniejsze niż nowego: w pewnym stopniu mówi, w jakim stopniu płyn jest podatny na wilgoć.
Wszystkie specyfiki spełniły wymagania normy, choć ich właściwości znacznie się od siebie różnią. Dwa z badanych produktów, EBC 307+ i Tutela Extreme, spełniają wymagania stawiane przed środkami do aut sportowych. Są jednak drogie. Bardzo dobre wyniki uzyskały płyny Shell, Ferodo i Tutela TOP, przy czym dwa pierwsze należą do średniej klasy cenowej. Niedrogie i dobre są polskie płyny, np. Boryszew, Organika i Autoland. W sumie: żaden płyn nie okazał się tak zły, aby należało się go obawiać.
Nie ma żadnych ograniczeń w stosowaniu płynów DOT-4, można ich używać nawet w starych autach. Nie wolno ich jednak mieszać z DOT-5, które robione są na bazie sylikonów, ale można z pozostałymi, np. DOT-3 czy DOT-5.1. Im szybsze i cięższe jest nasze auto, tym ważniejsza jakość płynu i częściej trzeba go wymieniać.

Pamiętaj o płynie
- Płyn hamulcowy trzeba wymieniać co 2 lata lub 40 tys. km, chyba że producent auta ma inne zalecenia .
- Płyn klasy DOT 4 jest lepszy od płynów R3 i DOT 3, a DOT 5.1 jest lepszy niż DOT 4. Płyny o wyższych specyfikacjach można stosować także w starszych autach.
- Jakość płynu w zbiorniczku w przybliżeniu da się sprawdzić w warsztacie. Jednak pozytywny wynik nie gwarantuje, że płyn w całym układzie jest w dobrym stanie.
- Nie rzadziej niż na każdym przeglądzie należy sprawdzać poziom płynu. Ubytków nie trzeba uzupełniać identycznym płynem, bo są one mieszalne: dowolnej marki płyny klasy DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 można mieszać. Nie wolno z nimi mieszać płynów klasy DOT 5, ale występują one bardzo rzadko.

za AutoŚwiat


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.