Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2011-2014] Zbyt mała realna pojemność baku w stosunku do specyfikacji (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=229241)

mfraczek 15-08-2015 15:49

Zbyt mała realna pojemność baku w stosunku do specyfikacji
 
Wg danych producenta wynosi 55 l, tymczasem jeżdżę moim od prawie roku i nigdy, powtarzam, nigdy nie udało mi się na stacji zatankować więcej niż 43 litry, przy palącej się rezerwie i zasięgu max. 50 km co przy spalaniu rzędu 7 l daje ok. 3,5 l w baku. Gdzie więc brakujące 8-9 litów? Przyznaję, że mocno mnie to wkurza, bo realny zasięg mojej foki to max 700 km (czego i tak nigdy nie udało mi się osiągnąć).

Podróżując po kraju niespecjalnie zwracam na to uwagę, ale już przy wyjazdach zagranicznych ma to znaczenie, bo w kraju wchodzi mi mniej paliwa i muszę wcześniej tankować za granicą (np. przy autostradzie).

Czy ktoś ma u siebie taki problem?

salom 15-08-2015 16:16

Odp: Zbyt mała realna pojemność baku w stosunku do specyfikacji
 
Nawet gdybyś wyjeżdził paliwo, aż do zgaśnięcia silnika, i podepchał auto pod dystrybutor, to i tak nie weszło by 55 litrów. Wchodzi wtedy, jeżeli bak jest dopiero co na taśmie produkcyjnej załozony, i nigdy w nim jeszcze nie było paliwa, to znaczy, tankowanie pierwszy raz do pełna.
Póżniej, ponieważ pompa nigdy nie ściąga paliwa do zera, to nigdy nie wchodzi 55 litrów.

slawek-kali 15-08-2015 16:21

Odp: Zbyt mała realna pojemność baku w stosunku do specyfikacji
 
Bzdury totalne... Ja w swoim mondeo mam 70L i juz tankowalem 68-69L.
Ja przypuszczam ze komputer przeklamuje i w momencie gdy pokazuje sie rezerwa w baku jest wiecej paliwa.
Kiedys testowali to w Top Gear, przejechali Fiesta ponad 70km od momentu w ktorym komputer pokazal 0 zasiegu.

mfraczek 15-08-2015 16:36

Odp: Zbyt mała realna pojemność baku w stosunku do specyfikacji