Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Galaxy (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=108)
-   -   [Galaxy 1994-2000] jak sprawdzić popychacz hydrauliczny? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=90944)

daniel111 06-02-2010 11:47

jak sprawdzić popychacz hydrauliczny?
 
Czy można sprawdzić i w jaki sposób hydrauliczne popychacze ??

M.A.G. 06-02-2010 14:37

Odp: jak sprawdzić popychacz hydrauliczny?
 
Nie znam się na mechanice, ale na pewno można - zwłaszcza, jeżeli zalecana jest kontrola luzów zaworowych po X kilometrach.

Zależy na kogo trafisz, ja chciałem w Foce luzy zaworów sprawdzić i trafiłem na "mechaników", którzy twierdzili, że nie trzeba bo przecież luzy reguluje ciśnienie oleju:!!:

W Foce wyglądało to tak:
- zdjęcie osłony pokrywy zaworów (najlepiej wtedy wymienić uszczelkę na nową i dać silikon temperaturowy)
- ustawianie poszczególnych tłoków w max górnym położeniu i wykonanie pomiarów szczelinomierzem

Pomiar robiłem przy ok 168 000 km (Ford zaleca pomiar w Foce przy 150), nie wiem przy ilu zaleca się w Galaxy ale zapewne procedura jest podobna - wszystkie pomiary mieściły się w normie u mnie, jezeli nic Ci nie stuka i puka w silniku to raczej nie ma co tam grzebać:wink:

Jeżeli się mylę niech naprostują mnie bardziej obeznani z tematem:wink:

piotr14758 06-02-2010 19:12

Odp: jak sprawdzić popychacz hydrauliczny?
 
Cytat:

Napisał M.A.G. (Post 1355143)
Zależy na kogo trafisz, ja chciałem w Foce luzy zaworów sprawdzić i trafiłem na "mechaników", którzy twierdzili, że nie trzeba bo przecież luzy reguluje ciśnienie oleju

I to jest prawda! Hydrauliczne popychacze nie są regulowane i szczelinomierz nic du nie da!
Regulacja odbywa się tylko w przypadku normalnych popychaczy z wymiennymi płytkami. Nie wiem jakie są popychacze w silniku 2.0 ale jeżeli hydrauliczne nie wymagają regulacji.