Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Fusion (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=100)
-   -   [Fusion] Czarne osady / sadza na silniku - jaka przyczyna? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=206583)

mario4mr 16-06-2014 11:30

Czarne osady / sadza na silniku - jaka przyczyna?
 
Witam! Pisałem wcześniej, że mój Fusion 1.4 TDCi kopci na czarno przy każdorazowym dodaniu gazu. Po oględzinach silnika zauważyłem, że w miejscu (zaznaczonym na zdjęciu) zbiera się bardzo dużo tak jakby sadzy. Dokładniej jest tam kilka sztywnych przewodów w takiej siatkowej otulinie (jestem laikiem i to mój pierwszy diesel, więc nie wiem od czego są te przewody). Czy może to być (a raczej na pewno jest) jaka nieszczelność, która skutkuje kopceniem z tłumika?

http://zapodaj.net/789faf868874e.jpg.html - link do zdjęcia

P.S. Może ktoś mi też odpowie, czym jest widoczna na zdjęciu gumowa "gruszka" bo to chyba od niej idą te zakopcone przewody...

PacMan 16-06-2014 23:27

Odp: Czarne osady w jednym miejscu
 
Witam.

Czarna gruszka zaznaczona na zdjęciu to ręczna pompka paliwa.

Czy zdejmowałeś obudowę filtru powietrza?
Czy oglądałeś wtryski i przewody wtryskowe- pod kątem okopcenia i lekkiego dymienia w ich okolicy na pracującym silniku?
Czy podczas pracy silnika w okolicy wtrysków słychać syczenie lub głośne cykanie?

Jak może załączaj zdjęcia swojego silnika (czytelne fotki) ogólny widok + szczegół

mario4mr 17-06-2014 06:29

Odp: Czarne osady w jednym miejscu
 
Wczoraj zdjąłem obudowę filtra powietrza w celu dostępu do zaworu EGR (założyłem zaślepkę na EGR i kopcenie prawie ustało - a na pewno wyraźnie się zmniejszyło).

Po zdjęciu obudowy widać wyraźne okopcenie na listwie wtryskowej i pod nią, a na włączonym silniku i podczas "przegazówki" wyraźnie czuć tak jakby wydmuchy powietrza spod listwy.

Co do syczenia - mam wrażenie że coś takiego właśnie występuje.

jurekp123 19-06-2014 13:21