Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2004-2008] Pęknięty przewód od turbiny (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=86246)

kamil87-foka mk2 16-12-2009 19:16

Pęknięty przewód od turbiny
 
Witam serdecznie współużytkowników :). To jest mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Nie znam się kompletnie na mechanice samochodowej więc zwracam się do Was bo mechanik i tak mi nic nie wytłumaczył.
Mam Focusa 2 rocznik 2006, przebieg 22tys. Zaznaczam że napewno był bity bo są wyraźne niedociągnięcia które na to wskazują.
Więc pierwsza sprawa:
1. Od jakiegoś miesiąca miałem problem z silnikiem. Otóż podczas jazdy a najbardziej przy przyśpieszaniu wyczułem wyraźny spadek mocy, zaczął się jakby dławić i szarpać a objawy tego kaszelku widziałem w tylnym lusterku jako obłoki czarnego dymu!! Pojechałem na badanie komputerem. Wykryło 5 błędów z czego 2 nie potrafili mi odczytać, więc wysłali mnie do ASO. Tam jak usłyszałem cenę to podziękowałem. Niestety dzisiaj przepaliła mi się żarówka po prawej stronie, więc zaglądam pod maskę a tam cała prawa strona zalana olejem.A jeszcze 2 tyg. temu jak byłem na badaniu tego tam nie było. Zacząłem szukać przyczyny i znalazłem. Pęknięcie gumowej rury chyba od turbiny:/. Połowę oleju mi wypluło tamtędy. Pojechałem do mechanika i okazało się że część tylko od serwisu Forda dostać mogę. Zadzwonił i okazało się że jest to część gumowo-metalowa i kosztuje 554 zł!!! Niestety nie zapytałem a on też nie powiedział jak ona się nazywa. Ma ktoś jakieś kontakty do używanych części z rozbitków czy cokolwiek??? Obecnie nie pracuję, są święta i nie stać mnie na taki wydatek. Narazie kupiłem taką srebrną taśmę do gumowych przewodów może z miesiąc wytrzyma.
2. Mam stuki tak jakby z nad lewego koła albo z pod pedałów przy zmianie biegów z 1 na 2. Co to może być??