Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Kupujemy auto (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=158)
-   -   Ford Focus MK3 - "amatorka" (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=339842)

JerzySmerf 13-03-2024 15:20

Ford Focus MK3 - "amatorka"
 
Cześć,

Witam wszystkich na forum.

Planując kupić Forda MK3 zacząłem oglądać i czytać wszystko na jego temat i po jakimś czasie wpadłem już w taki wir informacyjny, że z każdym nowym wpisem lub filmikiem zacząłem zmieniać swoje dotychczasowe zdanie.

Potrzebuje auta dla siebie czyli kierowcy jeżdżącego mało tj. ok 6k rocznie, używającego samochodu czasami raptem raz na tydzień, nie posiadam miejsca garażowego, do tej pory jeździłem 20 letnim Audi i naprawdę nie oczekuję nie wiadomo czego Budżet max 35k pln

Nie znam się na motoryzacji.. a nawet nie specjalnie ją lubię ;), nie znoszę za to głupio wydawać pieniędzy i stąd moje pytania:

-czy szukać samochodów przed liftingiem czyli przed 2015 ale w wersjach typu titanium (chciałbym mieć ten bajer z czujnikami parkowania) - czy jednak słabiej wyposażonych modelach, ale już po liftingu?

- tego co już wiem to że powinienem unikać silników 1.0 i 1.6 EB. Czy w silnikach EcoBoost tych o pojemności 1.5 po roku 2015 wyeliminowano część usterek z wersji 1.6 ? Sporo się naczytałem o tych silniach i wiem że są problemy z chłodzeniem (?) ale czy ogólnie polecacie te EcoBoosty czy raczej mniej przekombinowane 1.6 Ti-VCT ?

-zależy mi mocno na przyzwoitym ekranie i komputerze w aucie, abym mógł odpalić wygodnie nawigacje czy np. połączyć telefon przez apkę Android (mam już dość wpychania w gniazdo zapalniczki tych cholernych transmiterów :lol: i podwieszaniu telefonów na szybie) W tych wersjach przed 2015 te ekrany z Sync 1 wyglądają dość biednie, ale to i tak byłaby spora zmiana dla mnie.