Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2000-2007] Wyciek oleju z Skrzyni biegów ? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=133531)

Dioter 20-06-2011 16:49

Wyciek oleju z Skrzyni biegów ?
 
Witam kupiłem tydzień temu forda mondeo 2.0 16v Duratec HE. Zauważyłem wyciek oleju ze skrzyni cała skrzynia biegów jest w oleju włącznie z nadkolem, odczuwa się wrażenie jak by nie było oleju w strzyżni dziwne chrobotanie przy zmianie biegów, problem z wrzuceniem wstecznego.
W serwisie forda powiedzieli mi że to wyciek z pod czujnika sprzęgła czy wstecznego(nie znam się) w skrzyni, kazałem go wymienić. Po wymianie umyli mi go karczerem i nie było śladu. Po przejechaniu 40 km pojechałem na kanał to sprawdzić co się okazało wyciek dalej jest, co zdołałem zauważyć jest z górnej części skrzyni biegów zaraz przy tym czujniku ale to nie z niego leci. Przypomniałem sobie że poprzedni właściciel mówi że wymieniał niedawno sprzęgło bo się ślizgało.

Czy może mi ktoś powiedzieć co oznacza wyciek ze skrzyni, czy można jeździć bez oleju w skrzyni lub ze znacznym ubytkiem oleju, czy możliwe jest że wina wycieku leży po stronie źle wymienionego sprzęgła ?

bolek-tarnow 20-06-2011 20:42

Odp: Wyciek oleju z Skrzyni biegów ?
 
a moze to plyn hamulcowy, a nie olej ze skrzyni? sprawdz odpowietrznik wysprzeglika.
jazda bez oleju w skrzyni lub z duzym ubytkiem oleju doprowadzi do uszkodzenia skrzyni biegow. olej jest po to by smarowac, bez niego nie ma smarowania ale jest zatarcie - skrzynia na zlom.

benek 20-06-2011 21:50

Odp: Wyciek oleju z Skrzyni biegów ?