Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2011-2014] Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=271491)

p.saw 25-10-2017 13:01

Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
Witam,
To już trzeci raz zapala się żółta kontrolka ( w ciągu 4 miesięcy) i po diagnostyce ASO stwierdza błąd P0420 opis - skuteczność katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1).
ASO twierdzi, że to wina złego paliwa. Tankowania były na różnych stacjach. Przebieg samochodu to 125 tys. km. Czyżby kończył się katalizator?
Jutro ponownie jadę na diagnostykę i kasowanie błędu do ASO (Bemo w Poznaniu), zobaczymy co tym razem powiedzą. Wcześniej sza diagnostyka była w ASO w Toruniu. Bemo potwierdziło, że winą może być paliwo.
Dwa przypadki w ciągu krótkiego czasu i nagle trzeci? Coś dziwny zbieg okoliczności z tym paliwem.
Czy ktoś miał taki przypadek?
Chciałbym zaznaczyć, że na wiosnę wymieniana była (też w ASO) sonda lambda z powodu pogryzienia przewodów przez kunę.

jadja 25-10-2017 18:40

Odp: Żółta kontrolka i błąd P0420 1.0 EB 125 KM
 
Jeżeli tylko kasować chcesz błąd, to zainwestuj parę złotych w OBD2 na bluetoothie i kasuj błędy sam np aplikacją Torque ze smartfona.

p.saw 27-10-2017 11:28

Odp: Żółta kontrolka i błąd P0420 1.0 EB 125 KM
 
Po "całodziennej" diagnostyce w ASO zdecydowany werdykt - konieczna wymiana katalizatora. Tego się obawiałem.
Wyliczony koszt (ASO) to około 3 300 zł z robocizną.
Dzień wcześniej poszukałem w necie alternatywy. Wynik - wymiana na oryginalny fordowski regenerowany przez dobry i sprawdzony warsztat od wielu lat zajmujący się układami wydechowymi - Kaliński Chyby koło Poznania.
Koszt 1320 zł z wymianą. Właśnie wróciłem z jazdy próbnej. Zrobiłem około 20 km (to nie dużo) ale na razie jest OK.
Dają gwarancję na 2 lata na kata. Poczytałem trochę i takie wymiany już robili z pozytywnym efektem. Mają duże doświadczenie. Wymiana trwała 1,5 h.
Jak na razie jestem zadowolony, choćby z zaoszczędzonych 2 tys. zł.
Przed montażem regenerowanego katalizatora dokładnie sobie go obejrzałem. Faktycznie miał oryginalne oznaczenia Ford i wyglądał jak nówka.
Cena przy zwrocie mojego, który zapewne rozbiorą i zregenerują w celu drugiego życia. :wink:

Szmiglo 27-10-2017 12:08

Odp: Żółta kontrolka i błąd P0420 1.0 EB 125 KM
 
to nie ma znaczenia czy ford czy nie ford. Możesz mieć zewnętrzne oznaczenie ford, a w środku wkład np. z fiata. Grunt, żeby rozmiarowo się zgadzał i spełniał swoją rolę.

Nieźle Cię w fordzie zrobili na pieniądze. U mnie przy pierwszej wizycie (Ford Łódź) i tym błędzie stwierdzili, że to wkład katalizatora. Pokazali cenę 3k i stwierdzili, że może warto "pojeździć" i "poszukać" ;)

Rozcina się katalizator i wymienia się sam wkład. Koszt - maksimum 1000zł z robocizną. Oddawać kata na skup surowca nie ma co bo w środku przy benzynach mało materiału. (przynajmniej w moim 1.6 105 KM)

Juzek 27-10-2017 12:30

Odp: Żółta kontrolka i błąd P0420 1.0 EB 125 KM
 
Napisz do AWG Polonez. Coś na pewno dobiorą. Bierz metalizowany - dłużej posłuży

Wysłane z Szajsunga MkIV

p.saw 27-10-2017 12:32

Odp: Żółta kontrolka i błąd P0420 1.0 EB 125 KM
 
No dlatego ASO sobie odpuściłem. Całość poza ASO z robocizną 1320 zł i 1,5 h roboty.
Wygląda jak fabrycznie. A co w środku siedzi? Jakiś wkład. :619:
Tak jak mówisz - ważne, że gra z kompem. I gwarancja jest. :wink:

Przy okazji znalazłem naderwaną osłonę termiczną nad środkowym tłumikiem, która dzwoniła (wpadając w rezonans) przy dużej prędkości. Niestety ASO tego nie zlokalizowało. :shock: Pomimo moich wskazówek.

Fitch82 14-12-2017 16:43

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora
 
Niestety i ja mam problem z bledem P0420 drugi raz mi sie pojawil moglby ktos sprawdzic log z forscan.

===PCM DTC P0420:09-EC===
Kod: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)

Dodatkowe symptomy usterki:
- Usterki elementów

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-LOAD: 15.29 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 65 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 2205 obr/min - Obroty silnika na minute
-FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-SHRTFT1: -0.78 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 1.56 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 46.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-VSS: 77.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 39.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 8 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 6.08 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 21.18 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 548 s - Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 3080.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 14.12 % - Poziom paliwa
-BARO: 96.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 14.82 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 27.84 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.640 :1 - Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 8.63 % - Względne położenie przepustnicy
-AAT: 8 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-TP_B: 20.78 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 25.49 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 25.88 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 12.94 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FF_INF: 0.00 % - Spodziewana zawartość procentowa paliwa Flex Fuel
-LONGFT12: 0.00 % - Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-APP_REL: 9.41 % - Względna wartość położenia pedału przyspiesznika
===END PCM DTC P0420:09-EC===

lukasek5 19-04-2020 14:05

Nagły wzrost spalania powiązany z błędem p0420
 
Witam,

Przed napisaniem tego tematu przejrzałem wszystkie możliwe tematy na tym forum związane z błędem p0420 (a także wiele innych stron opisujących ten problem) i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem :) .

Niedawno miałem kapitalny remont silnika (który był opisywany na tym forum). Przed problemami z silnikiem zaświeciła mi się kontrolka check engine - mechanik stwierdził że p0420 to na pewno oznaka "kończącego się" katalizatora. Błąd został tymczasowo skasowany i tak jeździłem dalej - do czasu awarii silnika.

Od tego czasu miałem zwiększone średnie spalanie (średnio około 1l/100km), ale wtedy wiązałem to już z początkowymi problemami z silnikiem. Teraz po remoncie silnika, spalanie nadal jest wysokie. Podczas łagodnego przyspieszania chwilowe spalanie wynosi momentami ponad 20l/100km. Na 6 biegu przy prędkości 80km/h spalanie waha się między 4 a 7 l. Wcześniej były to 3-4 litry. Ponadto powrócił błąd p0420.

Mam dostęp do prostego skanera obd2 (viaken v-scan mini). Niestety nie działa na nim opcja testu sond lambda (komunikat "wybrany tryb jest niewspierany"). W parametrach "live data" nie znajduje informacji o pierwszej sondzie lambda - jest tylko druga (02s12).

Chciałbym znaleźć przyczynę wysokiego spalania, bez wydawania fortuny (zwłaszcza po dużych wydatkach związanych z silnikiem). Zamierzam kupić elm327, aby móc odczytać parametry sond lambda.

Tutaj pierwsze moje pytanie: czy do odczytu sond lambda wystarczy najprostszy elm327, czy trzeba zainwestować w model obsługujący HS CAN i MS CAN (a może inaczej czy warto dopłacić)?

Czy nagły wzrost spalania może być spowodowany katalizatorem, czy bardziej prawdopodobna jest sonda lambda? - wydaje mi się, że w przypadku katalizatora wzrost spalania byłby raczej stopniowy, a tutaj zmieniło się to w zasadzie "z dnia na dzień". Nie zauważyłem też spadku mocy.

Poniżej dodaje zdjęcia ze skanera - parametry pracy rozgrzanego silnika na biegu jałowym. Nie udało mi się nigdzie znaleźć prawidłowych parametrów dla mojego silnika - jedyne co mnie zastanawia to brak wartości dla sondy przed katalizatorem i ilość powietrza (7kg\h) - czytałem gdzieś że prawidłowo powinno być 8-9kg\h. Może ktoś z Was ma takie informacje i zauważy tutaj niepokojące wartości:

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Jeżeli paliwo może mieć tutaj znaczenie to zawsze tankuje na orlenie (pb95).

Czy na postawie danych sczytanych z komputera jestem w stanie określić w miarę precyzyjne przyczynę błędu p0420 (w przede wszystkim powód wysokiego spalania)? Sama lista przyczyn powyższego błędu jest bardzo długa, a nie chciałbym wymieniać wszystkiego po kolei.

Z góry dziękuje za każdą pomoc.

matti393 21-04-2020 18:26

Odp: Nagły wzrost spalania powiązany z błędem p0420
 
Auto było/jest zagazowane ? Bo mam identyczne objawy po remoncie silnika (planowanie głowicy, wymiana zaworów, przylgni) z tym że moje auto było zagazowane...

lukasek5 21-04-2020 20:11

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
W moim przypadku nie było i nie ma instalacji gazowej.

rufik 08-08-2021 19:46

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
3 załącznik(i)
Nieco odświeżę temat - pacjent to bliźniak, czyli C-Max 1.0 EB 125KM z rocznika 2015. Wyskoczył właśnie ten słynny błąd P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1), po skasowaniu wyskakuje po kilkudziesięciu km.
Historia jest taka: auto po zakupie potrafiło lekko zadymić na wolnych obrotach po odpaleniu. W czasie jazdy raczej nic nie było widać. Jeżdżone przez kilka miesięcy, aż ostatnio pojechało na wakacje nad morze 2x500km z prędkościami autostradowymi rzędu 140km/h i czasem wyprzedzaniem 160km/h. Okazało się, że zjadło olej poniżej minimum :/ Więc poszła wymiana na nowy. Pacjent przestał kopcić (ciekawe dlaczego...) na wolnych, ale za 200km wyskoczył właśnie P0420.

I teraz się zastanawiam, czy problem leży w fakcie zasyfienia katalizatora przez spalony olej? Czy może awaria któreś sondy lambda? Czy warto dać kata na czyszczenie, skoro jest to dużo tańsza operacja, niż wymiana?

Dziś zrobiłem sesję z forscan i zrzuciłem trochę danych/wykresów z pracy sond lambda - na jałowym biegu, równa jazda 60km/h i jazda mieszana z przyspieszaniem. Może ktoś zorientowany rzucić okiem? Wydaje mi się dziwny wykres (sinusoida) drugiej sondy na jałowym...

Jones_1 11-08-2021 18:52

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
no dziwny na jałowym
bo te obroty dziwne
tak Ci skaczą ?
dla mnie to przy 60km/h jest ładnie

rufik 11-08-2021 19:59

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
Wykres obrotów na jałowym nie jest od zera, te "skoki" są bardzo małe zauważ.

Bardziej interesuje mnie praca sond lambda...

Jones_1 11-08-2021 21:02

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
eh teraz wyjdzie moja słaba znajomość no nic
powiem tak dla mnie sondy masz OK
mógłby się jeszcze ktoś wypowiedzieć to by się porównało opinie

jeszcze jedno te wykresy to są z rozgrzanym silnikiem mam rozumieć
przy wykresie jazda mieszana to spadek obrotów to raczej takie hamowanie silnikiem ?

rufik 12-08-2021 06:49

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
Tak, silnik rozgrzany.
Spadek obrotów to hamowanie silnikiem.
Mi też się *wydaje*, że sondy są OK i chyba trzeba zafundować czyszczenie kata i zobaczyć efekt...

Jones_1 12-08-2021 17:09

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
szkoda że nikt jeszcze się nie wypowiada
ja walczę z tym błędem ale u mnie wychodzi że nie mam kata :shock:

ale zaraz zaraz (tak siedzę na spokojnie i patrze) z wykresu wychodzi że pierwsza sonda mniej oscyluje niż druga ? i wartości są za duże
bo tam powinno byś 0,1-0,9 a jest ponad 1,2 a nawet 2,9
to albo jest zła albo faktycznie kat nie przepuszcza i wszystko tłumi
tak czy siak to jest zły zakres pracy pierwszej sądy albo ja czegoś nie wiem ?

Styber 13-08-2021 06:41

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
Cytat:

Napisał Jones_1 (Post 3361653)
tak czy siak to jest zły zakres pracy pierwszej sądy albo ja czegoś nie wiem ?

To jest sonda szerokopasmowa. Działa inaczej niż zwykła sonda 0-1V.

Jones_1 14-08-2021 14:16

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
o to już wyższa szkoła poza moim zakresem :roll:

tomcyg12 24-08-2021 14:25

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
Miałem ten sam błąd. Okazało się, że założony katalizator to kiepski zamiennik, puszka dużo mniejsza od oryginału i do tego jeszcze puściutki w środku. Nawet nie widać, żeby tam cokolwiek było od nowości Właśnie się montuje nowy, mam nadzieję, że problem zniknie. Ciekawi mnie również, czy po założeniu katalizatora z wkładem nie straci mocy, bo jak by nie było tamten nie powodował żadnych oporów.

mardab 07-09-2021 17:38

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
A próbował ktoś stosować emulator sondy lambda? U mnie też wywaliło dzisiaj P0420 :evil:

t0v4gd 21-09-2021 13:48

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
Próbowałem emulator i do tej pory nic nie pomogło. Mam Focusa 1.0. W maju kupiłem i pierwszy raz check engine wyrzuciło po 500km. Podejrzewam, że komis specjalnie wykasował tymczasowo... Zalecano mi w warsztacie dobre rozgrzanie katalizatora na jakiejś ekspresówce - nic nie pomogło. Założony był teraz emulator - wrócił błąd po 100km. W warsztacie później był jeszcze zawężany komin przy sondzie (czy coś w tym stylu), aby jeszcze bardziej odsunąć ją od spalin i to samo - wrócił po 100km. Chyba muszę się pogodzić i jeździć z tą kontrolką bo wymiana katalizatora drogo, a niektórzy piszą, że na zamiennikach check wraca po 2-3 tys km. Jedyne co to ostatnio robiłem do Chorwacji 1500km i na miejscu sam z siebie zniknął po czym po 100km wrócił. W drugą stronę to samo 1500km i na następny dzień zniknął bez kasowania. Może rzeczywiście rozgrzanie kata przy 140/150 km/h na tak długiej trasie tymczasowo pomogło...

kafar 27-09-2021 16:23

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
I ja borykam się z tym błędem.
Rok temu na przeglądzie gość powiedział, że spaliny cos za duże wyszły ale puścił- kontrolka check się jeszcze nie świeciła.
Potem stopniowo zapalała się i po tankowaniu na stacji shell gasła. Od jakiegoś miesiąca jest ze mną już codziennie i tak sobie jeździmy:)
Silnik pracuje jak zawsze, spalanie też jest jak zawsze. Wczoraj przejechałem 120km z obrotami powyżej 4tys ale nadal się świeci.
Strzelam, że katalizator wyzionął ducha i tegorocznego przeglądu już nie przejdę.

Czy zna ktoś jakiś warsztat w Krk, który się zajmuje katami? Najlepiej jakby wrzucili oryginał używany.

Ewentualnie poczytałem o magicznym środku od Liquid Molly do czyszczenia katalizatorów ale mam mieszane uczucia do takich wynalazków...a może ktoś stosował?

Kamilcicho 04-12-2021 15:13

Ford focus błąd P0420 tylko latem
 
Witam,
W Focusie 1.0 2013r 105 tys przebiegu, w lato wyskoczył check P0420 bank1, usunąłem i po 500km powracał, na wykresach jakby sondy działały dobrze, i tak wyskakiwał błąd kilka razy, jak się zrobiło zimno przejechałem już ponad 2 tys km i nie ma błędu. Moje pytanie co jest przyczyna ze latem katalizator lub tylna sonda źle działają czy może być jakaś inna przyczyna tego. Samochód normalnie jeździł jak i z błędami i jaki i bez.

Fulara 04-12-2021 15:59

Odp: Ford focus błąd P0420 tylko latem
 
katalizator pewnie przytkany
dlaczego tylko latem nie wiem

zanim wyskoczy check komputer analizuje kilkadziesiąt pomiarów dlatego dopiero po 500 km wyskakuje bład

patrykoo201 12-04-2022 15:48

Focus mk3 błąd P0420
 
Hej, czy wyskakujący błąd P0420 może być również spowodowany ze jedna ze świec jest w oleju? Podobno z silnikiem wszystko jest ok, kompresja ok i podobno przy wymianie oleju któremuś z mechaników musiał jakoś olej tam polecieć.

Pierwsza sonda wymieniona i błąd powraca dalej.

AdoKrycha007 12-04-2022 15:53

Odp: Focus mk3 błąd P0420
 
kat kaput albo kolejne sondy.
pełno tematów o tym na forum

lukaszooo 12-04-2022 22:04

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
W tym aucie sondy są dosyć delikatne i często padają. Jeśli całkiem padnie sonda wtedy pokazuje błąd czujnika O2, szczerze mówiąc nigdy nie widziałem takiego bledu do drugiej sondy, zawsze pierwszej. Niestety zadko padają całkowicie a jedynie oszukują pomiar, w takim wypadku pokazuje błąd p0420. Niestety aby usunąć ten błąd trzeba mieć sporo szczęścia.
W każdym sterowniku silnika ECU pobiera info tylko z pierwszej sondy i na jej podstawie jest ustawiany np kąt zapłonu. Druga sonda jest typowo diagnostyczna i jest to jej jedyna rola, ma sprawdzać działanie pierwszej, nie ma absolutnie żadnej innej roli dlatego można ją całkowicie wywalić i auto bedzie chodziło normalnie ponieważ wszelkie odczyty do pracy silnika są pobierane z sondy pierwszej. Między innymi dlatego w modzonych układach wydechowych druga sonda nie występuje a żeby nie było checku na licznika wycina się ją z softu.

Temat sąd jest taki sam w każdej marce, ford nie odstaje tutaj niestety od reszty.

orbik1987 14-07-2022 06:59

Wymiana katalizatora i sondy lambda
 
Panie i Panowie, staje przed tematem wymiany kata i sondy. Niestety przy 100k zaczyna rzucać błędami. ASO wyceniło naprawę na 7500.. :) szukam osób, które wymieniały to ustrojstwo w Krakowie i ma do polecenia jakiś warsztat (tańszy).

karas0801 05-06-2023 12:55

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
Witam! Panowie i Panie, czy w końcu ktoś wymyślił sposób na ten błąd? Ja również się borykam z tym problem i już ręcę opadają. Pojawił się błąd w zeszłym roku. Świece wymienione zaraz po tym. Potem kanał dolotowy (diagnoza ASO: nieszczelność i wadliwy akumulator...). Następna diagnoza zaprzyjażnionego warsztatu - sonda za katalizatorem. Wymieniona sonda i błąd znów się pojawił (80km po wyjechaniu z warsztatu). Teraz inny warsztat twierdzi, że weźmie na diagnostyke bo znają problem i prawdopodobnie to KAT do wymiany. Czy to faktycznie coś da? Niestety nie znalazłem informacji, by wymiana KATa coś faktycznie dała. Może emulator błędu?

rufik 11-06-2023 16:14

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
Niestety, w moim przypadku skończył się katalizator i konieczna była wymiana na nowy. Po prostu w środku był rozsypany.

Suz 14-06-2023 16:30

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
czy ktoś wkoncu rozwiązał ten problem ?? bo mam to samo i jeżdżę od jednego mechanika do drugiego jeden mówi że kijowe paliwo inny że katalizator zapchany który oddałem do czyszczenia i jest podobno jak nowy ale problem powraca założyłem emulator i też nie pomogło następny mówi że wymienić sondy i sam już nie wiem co robić bo jak narazie koszty rosną a błąd jak był tak jest

AdoKrycha007 15-06-2023 10:59

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
pierwsza sonda oryginał albo katalizator oryginał do wymiany.
fordy nie lubią zamienników tych rzeczy.

Jones_1 15-06-2023 16:59

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
Cytat:

Napisał Suz (Post 3460166)
już nie wiem co robić

może wrzuć wykres pracy sond na jałowym

skylla1 15-06-2023 17:57

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
Pierwsza sonda daje raczej błąd P0131. Miałem, wymieniłem i wszystko wróciło do normy.

Foka mk4 16-06-2023 06:28

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
Check engine i wzrost spalania. Winna pierwsza sonda. Wymiana na oryginał i i wszystko OK. Mechanicy w moim przypadku popłynęli. Nawet wchodziła w grę wymiana DPF. Pozdrawiam

konieczko5 16-06-2023 11:26

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
Jakiej firmy wstawiali?

Sdamian6 12-07-2023 20:39

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
Cytat:

Napisał Foka mk4 (Post 3460376)
Check engine i wzrost spalania. Winna pierwsza sonda. Wymiana na oryginał i i wszystko OK. Mechanicy w moim przypadku popłynęli. Nawet wchodziła w grę wymiana DPF. Pozdrawiam

Przy jakim przebiegu padła ? U mnie 125k Focus Mk4 1.0 125 km i wyskakuje co chwila p0420.

AdoKrycha007 13-07-2023 07:45

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
u mnie po 95 tys od nowości, ale silnik TiVCT.

NawrucHardkora@1 14-07-2023 13:42

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
U mnie przebieg 132k po długiej diagnozie stawiam na zatkany albo uszkodzony katalizator. Co będzie lepszą opcją: czyszczenie, nowy zamiennik czy regenerowany ?

AdoKrycha007 14-07-2023 13:48

Odp: Błąd P0420 1.0 EB wymiana katalizatora - wzrost spalania
 
zamiennik zapomnij - poczytaj - Fordy nie tolerują zamienników katów i sond.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.