Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford S-MAX (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=153)
-   -   [S-MAX 2006-2015] Wibracje kierownicy (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=223427)

wierzchon24 17-04-2015 18:36

Wibracje kierownicy
 
Witam czy ktoś zna rozwiązanie problemu z wibracja mi w 1,6 EB, szczególnie odczuwalne na zimnym aucie od 70km/h opony i felgi odpadają, szukam innej przyczyny, serwis nie widzi problemy, przebieg 1 tyś, bicie zauważalne od przebiegu 4 tyś przebiegu, czy zimne tarcze mogą bić podczas jazdy..?..

kris1978 18-04-2015 06:52

Odp: wibracje kierownicy
 
Tarcze to przy hamowaniu,udaj się na stacje diagnostyczna niech sprawdza tobie auto może znajdą przyczynę
Pozdrawiam

Gregonio 18-04-2015 13:26

Odp: wibracje kierownicy
 
A nie kupiłeś kolego samochodu, który stał długo przed sprzedażą?
Jeśi tak, to jedź na wyważarkę typu Hunter i sprawdź opony. Problemem może być deformacja opony z biciem pionowym. Normalne wyważanie nie pomoże.
U mnie Ford wymienił wszystkie 4 opony na nowe.

motorek4612 18-04-2015 18:48

Odp: wibracje kierownicy
 
hamulce opony, złe wyważenie, luz na drążkach, źle dobrane pierścienie centrujące.

woro_woro 20-04-2015 16:15

Cytat:

Napisał wierzchon24 (Post 2389666)
szczególnie odczuwalne na zimnym aucie od 70km/h opony i felgi odpadają


Był wątek o zimnych oponach Michelin i wibracjach kierownicy. Piszesz ze odpada - jak to sprawdziles?

Chomiczek 20-04-2015 17:42

Odp: wibracje kierownicy
 
Ja mam ten sam problem powyzej 100km\h ( nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny) też kiera leciutko sie trzesie opony też moge wykluczyc bo przy ich zmianie jest to samo, nic na stacji u mnie tez nie wykryli twierdzą ze wszystko jest ok... Jak coś bedziecie wiedziec dajcie znać :)

wierzchon24 21-04-2015 13:34

Odp: Wibracje kierownicy
 
Panowie na zimówkach też kiera wibrowała tylko w mniejszym stopniu,

dikileiden 21-04-2015 13:55

Odp: Wibracje kierownicy
 
a czy masz śruby zabezpieczające do kół ? Pytam dlatego że u mnie występowało bicie jak i również pokrzywiło mi komplet tarcz z powodu śrub zabezpieczających (oryginalne ford) . Jak wiadomo (lub nie) że te śruby dokręca się słabszym momentem (słabiej ) niż resztę (4szt.) . Właśnie słabsze dokręcenie spowodowało nierówne osadzenie . Dziwne ale prawdziwe , sam byłem mocno zdziwiony.

wierzchon24 22-04-2015 08:40

Odp: Wibracje kierownicy
 
Mam zwykłe śruby wszystko w oryginale bez antykradzieżowych, nie wiem co podejrzewać?, po każdym wyważeniu charakterystyka drgań się zmienia, np jednym razem wibruje od 70km/h a drugim od 90km/h, głupieję.

Bump: Mam założone michelin hp, nie wiem już czy te opony mają jakąś wadę konstrukcyjną?? Faktem jest że auto jest z 2013r a odebrane w 2014R. Pół roku stało na placu ale czy to może zdeformować opony?

Kayu 22-04-2015 15:49

Odp: Wibracje kierownicy
 
Moje Micheliny po pierwszym lub drugim sezonie powodowały spore wibracje i jazdę wężykiem, skończyło się na zakupie nowych opon (na zimówkach było idealnie, zimówki właśnie wyrzucam teraz po 6 zimach). Samochód stał po wyprodukowaniu do momentu zakupu przeze mnie 9 miesięcy.

bien 22-04-2015 16:06

Odp: Wibracje kierownicy
 
Sprawdź koniecznie luz na przegubach wewnętrznych półosi napędowych. U mnie był wytłuczony prawy wewnętrzny przegub i podczas przyspieszania w zakresie prędkości 70-100 km/h wyczuwałem nieprzyjemne wibracje na kierownicy. Po wymianie jest ok.

Gregonio 22-04-2015 16:19

Odp: Wibracje kierownicy
 
Tylko, że kolega ma nowy samochód, więc skąd luzy.
Mówię Ci jedź na Huntera i będziesz wiedział. U mnie najgorsza opona waliła siłą 15 kg (dopuszczalne jest 8 kg) przy 100 km/h.
Hunter bada oponę w trybie jazdy. Rolka dociska bieżnik opony i bada bicie pionowe.

Teraz mam 2-3 kg i jadę jak po stole, a mam duże opony 235/45R18 - a wiadomo, że im większe tym trudniej wyważyć.

Moim zdaniem jak samochód stał i nie dopompowali po 4 bary do kół to szczególnie z przodu opony Ci się zdeformowały.

bien 22-04-2015 17:19

Odp: Wibracje kierownicy
 
Obyś miał rację.
U mnie luz na przegubie powstał przy przebiegu ok 42 tys. Winna była nieszczelna osłona gumowa, przez którą wyleciał smar. Bez odpowiedniego smarowania proces destrukcji przegubu przebiega bardzo szybko, i nie ma tu znaczenia wiek ani przebieg auta.

wierzchon24 24-04-2015 08:42

Odp: Wibracje kierownicy
 
Opony były wyważane na hunterze w zeszłym sezonie, bez poprawy. Na zimówka vredstein też wibrowało, trochę mniej, czy tarcze mogą powodować wibracje takze podczas jazdy a nie tylko przy hamowaniu, zauważyłem że przy hamowaniu też wibruje, szczególni telepie jak wrzucę na luz!!!!

wierzchon24 30-04-2015 07:59

Odp: Wibracje kierownicy
 
Jestem po wizycie w serwisie ford Carrara Lublin, stwierdzili że koła nie wyważone, a wyważyć nie potrafią. Koła ostatnio wyważane na hunterze, bez robionej optymalizacji i testu drogowego.

Gregonio 03-05-2015 20:32

Odp: Wibracje kierownicy
 
Kolego jak to na hunterze bez testu drogowego? To jak zwykłe wyważenie??? Poproś o test drogowy i niech Ci podadzą jakie bicie pionowe jest na poszczególnych kołach...

Norma podaje 8 kg. Ja miałem od 9 do 15 kg (jeśli dobrze pamiętam). Wszystkie opony dostałem nowe od Forda. Wystarczyły wydruki z Huntera... tylko że z testem drogowym...

Poza tym jak podniesiesz auto na podnośniku i obrócisz ręką koło to u mnie widać było gołym okiem, że opony mają bicie. Te na przedniej osi dużo większe.. co jest sensowne, bo tam jest ciężki silnik więc opony mocniej się zdeformowały.

wierzchon24 04-05-2015 11:42

Odp: Wibracje kierownicy
 
Zamieniłem przód z tyłem i coś się zmieniło na lepsze, w piątek jestem umówiony z przrzedstawicielem firmy Hunter na Polskę, mam nadzieję że pomoże, mam pytanie czy niedoważenie kół ma też wpływ na delikatne wibracje podczas hamowania???

Gregonio 04-05-2015 21:02

Odp: Wibracje kierownicy
 
Jak masz niewyważone koła i jeździsz tak autem, to za jakiś czas odbija się to na tarczach, a co gorsza na łożyskach i innych elementach zawieszenia. Przy 100 km/h u mnie najgorsze koło waliło z siłą 15 kg kilkaset razy na sekundę.... Od tego tarcze też mogą się zdeformować...

wierzchon24 14-05-2015 12:01

Odp: Wibracje kierownicy
 
Witam, jestem po wyważeniu kół z testem drogowym, niestety brak poprawy, mam wrażenie że jest jeszcze gorzej!!!, Opony michelin HP fabryczne, nie wiem czy ładować kasę na nowe opony, czy te moje mają tzw flat spoty, od stania na parkingu u dealera?

Gregonio 14-05-2015 20:23

Odp: Wibracje kierownicy
 
A jakie miałeś bicie pionowe na hunterze?

woro_woro 15-05-2015 07:35

@[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

W innym wątku pisałeś ze przy wysokich temperaturach tego nie miałeś. Cały czas to jest prawda? Niedługo ma być na prawdę ciepło to będziesz miał okazję sprawdzić.

Najłatwiej umówić sie z jakimś kolega z okolicy i zmienić koła.

Napisz jeszcze jak to wygląda przy prędkościach np 50 i 90. Dla każdej prędkości:

- jazda na luzie

- hamowanie samym silnikiem

- hamowanie samymi hamulcami

- jazda ze stałą prędkością na tempomacie in

- przyspieszanie

wierzchon24 15-05-2015 12:37

Odp: Wibracje kierownicy
 
MAX 30mn na najgorszym kole a na najlepszym 15nm

Bump: sprawdzałem podczas jazdy na luzie - telepie bardziej.

Bump: Najgorzej rano - od 70 telepie, po kilku km zanika w 70 procentach, po nocy znowu telepie.

wierzchon24 15-05-2015 19:49

Odp: Wibracje kierownicy
 
byłem dzisiaj u jakiegoś tam wulkanizatora, założyliśmy na przód 5 letnie continentale- i szok przestało telepać. Na tyle zostały fabryczne michelin primacy HP, chyba znalazłem winowajcę?

Gregonio 17-05-2015 18:46

Odp: Wibracje kierownicy
 
Cytat:

Napisał wierzchon24 (Post 2403227)
MAX 30mn na najgorszym kole a na najlepszym 15nm

Jeśli to oznacza bicie z siłą 30 kg, to masz przyczynę....

woro_woro 18-05-2015 07:05

Może się czepiam ale jednostką siły jest N a nie kg. Jak rozumiesz te 30kg. I czy prędkość ma znaczenie?
@[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Ile jeździłeś na tych trefnych kołach?

wierzchon24 18-05-2015 08:03

Odp: Wibracje kierownicy
 
30nm to 3kg. stawiam na spłaszczenie opony tzw FLAT SPOT od postoju przed sprzedażowego. Reklamuję właśnie opony u dealera,zobaczę co powiedzą, niech producent sprawdzi konstrukcję opony.

Gregonio 18-05-2015 14:54

Odp: Wibracje kierownicy
 
3 kg to za mało, żeby było bicie. Ja mam 4-5 kg na nowych oponach i nic nie czuję...
Jeśli dobrze pamiętam, to norma była ustawiona na 8 kg

Bump:
Cytat:

Napisał woro_woro (Post 2404308)
Może się czepiam ale jednostką siły jest N a nie kg. Jak rozumiesz te 30kg. I czy prędkość ma znaczenie?
@[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Ile jeździłeś na tych trefnych kołach?

Masz rację. Wartość jest podawana dla prędkości 100 km/h

wierzchon24 26-09-2015 20:10

Odp: Wibracje kierownicy
 
Myślałem, że zażegnałem problem, znowu zrobiło się zimno i znowu klepie kierownicą, kół wole nie biorę pod uwagę za dużo casu i pieniędzy im poświęciłem, obstawiam tarcze ale przy jeździe by biły? Oraz wadę fabryczne jakiegoś podzespoły zawieszenia, czekam na pomocne wskazówki

Senior 09-07-2018 19:53

Odp: Wibracje kierownicy
 
Kolego @[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ,

Jak skończyła się ostatecznie Twoja historia?

Mam S-maxa od lutego tego roku i nie mogę się pozbyć problemu bijącej kierownicy w czasie jazdy. Mi skończyły się już pomysły...

Pozdrawiam,
Z góry dziękuję za odpowiedź.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.