Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Witam, mój problem polega na tym że auto nie wkręca się powyżej 3000 - 3250i maksymalnie 120- 130km/h. na 5-tym biegu, na pozostałych mogę wykręcić spokojnie ponad 4000, i wrzucając na 5-kę spada maksymalnie na 3000 jak by gwoździa wbić w obrotomierz i choćby wołami ciągnąć to nie ma chęci . Nadmienię że jak auto kupiłem to bez problemu wkręcało się na wszystkich biegach i jak była potrzeba to i 150 też pojechało ,po 4miesącach coś się sypło. Do nadmienionego progu 3000 auto ma moc i wszystko wydaje się ok.
Aczkolwiek zaobserwowałem coś dziwnego ( może to normalne) ,jak na postoju na luzie wcisnę gaz to obroty idą do 3000, jak wcisnę sprzęgło to idą na maksa, a czasami to i na neutralnym bez sprzęgła wykręca do maksa kto wie co to za anomalie. Dzięki i za wszelkie odpowiedzi. |
Odp: problemy z wchodzeniem na obroty powyżej 3000
Cytat:
|
Odp: problemy z wchodzeniem na obroty powyżej 3000
zgadza się to ja pomieszałem na luzie odcinka , ze sprzęgłem 3000.
Mam zamiar sie zabrać teraz za czyszczenie dolotu i egr-a, i wyjmę filtr paliwa zobaczę czy coś się urodzi, dam znać jak poszło. |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Filtr paliwa wymieniony, egr kolektor dolotowy wyczyszczony,
efekty mizerne, na pierwszych 4-ech biegach wydaje sie wkręcać szybciej na obroty , dynamika i przyspieszenie jest ok , i turbinę jakby było słychać głośniej (szum tłoczonego powietrza) przy depinięciu do dechy, po wrzuceniu na 5-kę (i wykręceniu uprzednio na 4-ce, ok 4500/min, i 120km/h), obroty spadają na 3000 i prędkość zostaje na 120. |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Przy wciśniętym pedale sprzęgła obroty są ograniczone do 3000, przy wrzuconym wstecznym dodatkowo silnik nie ma "zrywu" wolno się wkręca i wolno schodzi z obrotów.
Tak jest w moim. Nie wiem dokładnie gdzie są czujniki bo nie wnikałem nigdy w to, chyba przy sprzęgle i czujnik świateł wstecznych. Może na piątce włącza ci światła wstecznego i dlatego takie objawy? |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Tego jeszcze nie sprawdzałem ale zobacze,
Jeszcze przyszły mi do głowy dwie rzeczy mianiowicie zatkany katalizator ale chyba miało by to wpływ również na pozostałe biegi, kolejną rzeczą może czujnik spalania stukowego. Acz kolwiek podniosłem go dzisiaj za hak i włączyłem 5ke i wykręcił sie do odcinki i 170km/h. Czy możliwe żeby stracił moc po naładowaniu na pake około 300 kg, i na dachu mam założoną drabinke. Nadmienie że jak go kupiłem to jechałem na pusto ale wtedy to na spokojnie 140, do 160 mialem na zegarku. Wydaję mi się że chyba nie, a napewno obroty by nie stały na 3000 czy 3250 nawet z górki. Jakieś inne domysły ktoś może zapodać, dzięki. |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Cytat:
|
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Te modele mają możliwość uaktywnienia ogranicznika prędkości (tzw "kaganiec prędkości"). Z twojego opisu wynika, że jest aktywny - na niższych biegach silnik wkręca się na obroty, ale nie chce przekroczyć pewnej prędkości na najwyższym biegu.
Musisz pojechać na stację dysponującą fordowskim IDS-em i sprawdzić, czy tak jest. Mógł się uaktywnić jakoś - może ktoś podłączał tester? Fabrycznie wprowadzone ograniczenie zaznaczane jest to nalepką na odwrocie osłony przeciwsłonecznej kierowcy... |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Wojtekjanus czy wiesz jaka to nalepka bo jedyna jaka mam to czarny kwadrat w miejscu gdzie powinno być lusterko, a jeszcze mam do ciebie pytanie mianowicie jak go kupilem jechał normalnie bez ograniczeń, pòźniej odkryłem że kontrolka od poduszki jest zaklejona taśmą bo sie pali, w zwiazu z czym szukałem bo bezpiecznikach i brakowało bezpiecznika od poduchy, wsadziłem go i k0ntrolka przestała sie palić i jakby od tego czasu wszystko się zawiesiło. Czy to m0gło mieć wpływ na zaistniałą sytuację.
|
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Przy projektowaniu układu elektrycznego tego auta inżynierowie Forda chyba stracili kontrolę nad tym co robią. To jest przyczyną, że te auta... trochę żyją własnym życiem. Więc trudno coś tu wyrokować - ja już miałem tragikomiczne sytuacje z tą instalacją...
Nie bez przyczyny poprzedni właściciel zakleił kontrolkę poduszek, zamiast włożyć bezpiecznik... Próbowałeś wyjąć z powrotem ten bezpiecznik? To nie powinno mieć związku jedno z drugim, ale tu wszystko jest możliwe. Potrzebujesz wizyty u przytomnego diagnosty - który zna te samochody - z dobrym fordowskim testerem. O tej nalepce dowiedziałem się z fabrycznej instrukcji. |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Witam "po latach".
Wybaczcie, że tu się podłączam, ale szukam od paru godzin podobnej sytuacji i ta wydaje mi sie bliska mojej, chociaż u mnie przy pierwszych 4 biegach nie było za dużo mocy. Jak coś to dajcie znać i albo sam, albo niech admin to gdzies przeniesie :) Wczoraj kupiłem 2001r 2.0 TDDI 85KM, i wiedziałem, że coś z turbem nie tanges... Miał klupniętą prawą stronke i dzisiaj (pomimo, że święto) musiałem sprawdzić podstawowe rzeczy które mogą się przyczyniac do braku działania turba. Pobieżnie udało mi się stwierdzić, że ktoś kiedyś jak montował prawy reflektor to docisnął nim wiązkę z kablami do "fartucha/poszycia" nadkola, a tam u mnie ida m.in. kable od czujnika doładowania. Zrobiłem, porządek z tymi kabelkami (żaden nie był przecięty, ale uszkodzone były, więc mogło byc zwarcie do masy) i wydaje mi się, że z każdym km zaczyna lepiej działać turbinka (wczesniej wcale sie nie załączała). Przejechałem dopiero może z 5km po miescie, ale chyba coś zaczyna gadać. Coś tam zaczyna syczeć przy 2,5obr/min, i z kazdym metrem jakby nieco wczesniej. Może tak ktos jeździł dłuuuugi czas (a stał tez ze 3-4 miechy) i turbinka "zamarzła". zobaczymy jutro. Pozdrawiam Paweł... |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Bezpiecznik wyjmowałem i wkładałem i nic, to samo. Co najwyżej jeszcze musiałbym sprawdzić czy poduszka jest u kierowcy bo po co zaklejona była kontrolka jak tylko bezpiecznika brakowało.
A i podjechać gdzieś na kompa może coś znajdzie, ostatnio znajomym podnosił moce w audi u kolesi na hamowni może tam popytam, jak coś się urodzi dam znać. |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Cytat:
Cytat:
W silniku tddi turbina pracuje całkowicie samodzielnie, nie ma nic wspólnego z elektroniką sterującą. Pracuje na krótkim ciśnieniowym sprzężeniu zwrotnym, membranowa gruszka ciśnieniowa poprzez tzw sztangę steruje zaworem upustowym spalin. Jeżeli pod dużym obciążeniem turbina daje za duże ciśnienie doładowania, grucha samoistnie otwiera zawór upustowy spalin i energia spalin idących do turbiny maleje, w konsekwencji ciśnienie doładowania maleje. Więc nie można mówić, że turbina nie pracuje lub się nie załącza. Jest załączona na stałe... Problemem jest zjawisko blokowania się zaworu upustowego. Wtedy ciśnienie doładowania może być za duże, czujnik ciśnienia sygnalizuje to do ECU i obcinana jest dawka wtrysku. W efekcie następuje spadek mocy, turbina nie rozbiegnie się do zbyt dużych obrotów. Należy przy takich kłopotach sprawdzić działanie zaworu upustowego, czy nie jest zatarty. Trzeba go rozruszać. Zupełnie inaczej jest w modelach tdci - tam geometrią łopatek turbiny steruje ECU. U ciebie przeszkadzać może jeszcze zawór EGR, często jest zawalony osadami i przy większym obciążeniu nie domyka się - jest sterowany przez ECU, ma również czujnik położenia. |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Dzięki wojtekjanus
No i juz jestem mądrzejszy, jednak faktycznie zauważyłem wczoraj, ze głosniejsza pracę turbinki. Ręką nie rusze zaworu upustowego (opor stawiany przez sprężynę), ale żabkami juz chodzi i szybko wraca na miejsce (bez oporu). Jednak "popychacz" wchodząc do gruchy, oparty jest na otworze, nie wchodzi centralnie, wiec muszę zerknąć czy membramna jest ok. Tylko z drugiej strony, jezeli ja potrzebowałem zabek , aby ruszyc tym zaworem, to czy owa gruch bedzie miala tyule samo sily??? Moze jednak cos juz stawia opór. Za chwile ide dzialac (jak znajde czas) i później napisze, czy coś zdziałałem. A moze to jest taki osiołek, ale chyba nie. 2,5 mi sie lepiej zbierał, obecne 2,4 T4 tez lepiej sie zbiera.. Tym czasem.... |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Cytat:
Siła z jaką trzeba pokonać sprężynę gruchy jest spora - kilka, kilkanaście kg. Jeżeli się cofa sama łatwo i szybko, to raczej sam zawór nie jest zatarty. |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
No i chyba to jednak musi być osiołek (znaczy sie mół). Turbinke słysze już (chyba) wyraźnie, jest mocniejszy niż był, chociaz +120km/h ma problem osiągnąć, tak na prawdę to maks 130. Przy coolerze jest wilgotno (mokro) po jego prawej stronie przy przewodach. Jak będę miał czas, to go wykręcę, umyje i sprawdze o co mu come one :)
|
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Do wojtekjanus,
Odnośnie do blokady na ostatnim biegu to podniosłem go za hak i włączyłem 5ke i wykręcił sie do odcinki i 170km/h. Czy jeśliby była blokada to chyba powinien się zatrzymać na owych 3000 obrotów. Dzieki za wszelakie sugestie. |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
No to sie wlasnie dowiedzialem, że mój osiołek ma 100KM, a nie 85 :)
W komisie tak napisali, ponieważ tak miał na emblemacie, a w dowodzie jest 74 kW więc... będę musial mu sie bliżej przyjzeć, to chyba tylko nr silnika mi powie jaka jest jego moc??? Acz kolwiek z kazdym dniem mocy przybywa... No chyba, że to sia sugestii :p |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Cytat:
|
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Cytat:
A końcówka VIN to seryjny nr silnika... |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Cytat:
|
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Cytat:
Skoro wkręca się na podnośniku wyżej, to chyba brak mu mocy. Koledzy mieli podobne problemy z modelami tddi, największe spadki mocy dawały wypracowane wtryskiwacze. Sprawdziłbym ewentualnie także pompę - na stole, jak Bóg przykazał. Jeżeli inne, typowe i łatwe do sprawdzenia rzeczy są ok - nie ma innego wyjścia, trzeba poszukać kumatego pompiarza, który wie co robi i nie zedrze kasy za nic. Te inne i typowe rzeczy - to działanie zaworu upustowego turbiny, szczelność dolotu, EGR czy się domyka całkowicie, nawet filtr powietrza i katalizator - czy nie zapchane... Zwłaszcza zająłbym się zaworem upustowym - czy nie jest przytarty i czy nie stawia za dużego oporu dla gruchy sterującej. Przy obrotach (pod obciążeniem) rzędu 2300-2500 turbina zaczyna przeładowywać (dawać za duże ciśnienie) - jeżeli zawór nie zacznie się otwierać, następuje obcięcie dawki paliwa, silnik ma ograniczoną moc. A sprawdzałeś czujnik ciśnienia i temp. w dolocie (czujnik T-MAP)? Może jest brudny i zawalony olejem. Bardzo delikatnie się go myje mięciutkim pędzelkiem i benzyna ekstrakcyjną (powinien być na dole tuż przy IC, dostęp od spodu, od przodu). Sprawdź czy wolframowe druciki są całe. Jeżeli to jest ok - to pozostaje układ paliwowy... |
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Czujnik temp, doładowania wydaje się być ok, bo jak go rozpiołem to była totalna klapa wcale się nie zbierał i kontrolka od świec żarowych migała, ale sprawdzę jeszcze dla pewności. Jak czas pozwoli przejrze w swoim zakresie niżej opisane rzeczy i jak coś wyniknie dam znać.
|
Odp: Nie wchodzi na obroty powyżej 3000
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:05. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.