|
Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Witam.
Być może gdzieś to już jest na forum, choć nie znalazłem, ale piszę, bo jest to dość cenna informacja: Wyjęcie bezpiecznika F110 10A powoduje wyłączenie świateł pozycyjnych świecących razem z dziennymi automatycznie po przekręceniu stacyjki - w tym przypadku również nie przyciemnia się radio i komputer pokładowy, co było denerwujące, bo kiepsko było je widać w dzień słoneczny. Dodam, że wg. nowych przepisów (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009) nie muszą się świecić światłą pozycyjne (przednie, tylne, oświetlenie tablicy). Natomiast chcąc wyłączyć światła dzienne (światła mijania świecące z 70% mocy), które włączają się automatycznie po przekręceniu stacyjki należy wyjąć bezpiecznik 135 20A. Oczywiście jak byłem w ASO i pytałem jak wyłączyć światła dzienne to powiedzieli, że w moim modelu nie można tego zrobić :-) Pozdrawiam Filip |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
no ale codziennie wieczorem trzeba wkladac ten bezpiecznik z powrotem. no bo tylne swiatla sa jednak potrzebne w nocy.
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
Proszę przeczytać mój post dokładniej. Ja pisałem tylko o automatycznych światłach do jazdy dziennej - zwykłe światła to inna sprawia i one działają normalnie - standardowo po przełączniku przełącznika - więc żadnego bezpiecznika nie trzeba wkładać - wystarczy włączyć zwykłe światła - "nocne" :-) Pozdrawiam Filip |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
czyli absolutnie zadnych skutkow ubocznych nie ma?
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
To jak możesz to przybliż sprawe ściągania zaślepki bezpieczników, rozumiem że jest ona po lewej stronie pod kierownicą, odkręciłem tą śrubkę przy złączu diagnostycznym i bałem się już dalej szarpać, mam talent do urywania zaczepów ;)
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Nic nie trzeba rozbierać, ani rozkręcać :)
Bezpieczniki są po stronie pasażera, nad jego nogami :) - pod schowkiem, wystarczy się nachylić i przekręcić dwa kluczki i ładna skrzynka z bezpiecznikami nam się opuści - pełen komfort i wygoda - w końcu to Ford :P a wszystkie bezpieczniki mają swój numer. |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Dzięki ,faktycznie działa.
Ford myśli o wielu rzeczach, ale daje je poznać użyszkodnikom podczas posiadania :one: |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
a ja mam takie pytanko mam foke z niemiec2009 r tam niema świateł dziennych być może brak tego bezpiecznika skoro wyjęcie go dezaktywuje światła dzienne chyba że foki niemieckie nie są przystosowane do dziennych świateł?
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
w niedziele sprawdzę i napisze jakie efekty
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
niestety po wsadzeniu bezpiecznika 135 nic się nie dzieje
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
dzieki za info! szkoda tylko, ze zegary rowniez nie gasna. ale to juz szczegol.
p.s. a czy przypadkiem od 1 listopada nie trzeba jezdzic na wszystkich swiatlach? tzn. pozycyjnych z tylu tez? czy przez caly rok mozna na dziennych tylko z przodu? |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Rónież dzięki za info - fajnie, że ktoś to sprawdził...
Cytat:
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Hej,
a nie wolicie koledzy być lepiej widoczni na drodze? Chyba oszczędność paliwa nie jest aż tak namacalnie duża przy wyłączeniu pozycyjnych żarówek? Polscy kierowcy są przyzwyczajeni do tego, że auto w ruchu ma zaświecone światła, a widząc przed sobą tył auto bez świateł gotowi są pomyśleć, że to auto jest zaparkowane - stoi, a nie jedzie. |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Dodam jeszcze: respect dla autora tego pomysłu, pomimo tego, że z pomysłu nie skorzystam ;)
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
Z jednej strony faktycznie można by pomyśleć , że auto jest bardziej widoczne, ale jednak Niemcy (kraj który jest rozwinięty motoryzacyjne chyba najbardziej jw Europie) nie wprowadził obowiązku jazdy w dzień na świtach, Unia tez wprowadza dyrektywy, że nie trzeba jeździć na mijania tylko na światłach do jazdy w dzień, pozycję nie muszą się świecić - czyli coś w takim razie musi w tym być... dyskutować by można sporo, ale każdy sam musi sobie swoje zdanie na ten temat wyrobić. Dodam, że np. po wprowadzeniu obowiązku w Polsce jazdy na światłach prze cały rok, nagle wzrosła lp. wypadków pieszych, rowerzystów, motocyklistów... Ja uważam, że ten przepis jest bardziej po to, aby wyciągnąć z nas kasę, na jednego kierowcę to może nie jest jakiś duży koszt tego paliwa, czy tych żarówek, ale patrząc globalnie, ileś milionów kierowców więcej spala jednak tego paliwa, czyli więcej kasy idzie z akcyzy do Państwa, to są jednak nie małe pieniądze przy takiej dużej lp. kierowców. Reasumując, każdy przecież sam może ocenić warunki pogodowe i stwierdzić, że sobie jednak włączy te pozycję - ja tak robię... bo w ładny słoneczny dzień i tak te pozycję z tyłu mało dają... Ale wracając do tematu, bo się z lekka rozpisałem nie na temat :) Dziś miałem chwilę czasu i zapoznałem się ze schematem świateł - a dokładnie z opcją świateł dziennych o której tu rozmawiamy. Okazało się, że jest tam rezystor (który powoduje, że światła świecą 30% słabiej), co lepsze, jest tylko jeden na dwie żarówki , a co najlepsze, nie jest to typowy "rezystor" tylko kawałek przewodu oporowego - Ford zaszalał. Oprócz tego musi być jeszcze dodatkowy przekaźnik, bez niego nie będzie tej opcji i jeszcze jedne bezpiecznik. Reasumując, aby uaktywnić tą opcję, oprócz włożenia bezpieczników (tych o których pisałem wcześniej): - F110 - 10A - F135 - 20A należy także dołożyć: - bezpiecznik F113 - 10A - przekaźnik R15 - od świateł dziennych - oraz wspomniany przewód oporowy, który wpinamy do kostki C96 (przy skrzynce bezpieczników) pomiędzy piny 26 i 1 Nie znam jednak rezystancji tego przewodu (nie ma tego na schemacie). Podejrzewam, że zamiast tego przewodu oporowego można by dać zwykły rezystor, z obliczeń wyszło mi, że ok. 0,2 Ohma mocy z 7 W. Pozdrawiam |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Filon69 – z Twojego opisu wynika, że opierasz się na „ciekawych”, mało dostępnych danych. Nie masz może możliwości sprawdzić czy/jak da się to włączyć w FF II (przed FL) lub jeszcze lepiej w C-max (choć prawdopodobnie jest tak samo).
Z góry dziękuję. |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
W focusie przed FL (od 2004) jest podobnie jak w FL, z tą równicą, że numery bezpieczników są inne:
- F45 - 10A - do świateł dziennych - F71 - 10A - do świateł dziennych - bezpiecznik F48 - 20A - choć ten powinien być standardowo, bo jest od "krótkich" - przekaźnik R15 - od świateł dziennych - oraz wspomniany przewód oporowy, który wpinamy tak samo do kostki C96 (przy skrzynce bezpieczników pasażera) pomiędzy piny 26 i 1 Dodam, że zamiast tego "rezystora" można wpiąć kawałek przewodu zwykłego (przekrój 1) i zobaczyć czy to działa - światła po prostu nie będą świecić słabiej 30%, tylko normalnie. Zastanawiam się jeszcze, czy nie trzeba uaktywnić tej opcji elektronicznie, za pomocą komputera serwisowego, ale tego nie wiem, by trzeba sprawdzić... W C-maxie podejrzewam, że jest identycznie, ale nie mam możliwości sprawdzenia. |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
Gdyby ktoś mogł pomóc z namierzeniem C96 to byłbym wdzięczny. |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Kostka C96 jest opisana jako: Front - 1, zielona, 41 pinów powinna mieć.
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
Jak zdąże to dziś sprawdzę. Przekaźnik i bezpieczniki mam już wsadzone więc zostaje tylko przewód... |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Sprawdziłem - u mnie działa. Połączyłem wskazane piny w kostce + bezpieczniki i przekaźnik. Światła dzienne świecą na po przełączeniu pokrętła w tryb "auto", a po ściemnieniu włączają się konwencjonalne mijania.
Niestety po odpięciu i zapięciu kostki (odpinając kostkę odłączamy napięcie do skrzynki bezpieczników) - hamulec ręczny elektryczny (EPB) złapał jakiś błąd (Ograniczone działanie EPB). Może nie powinienem odpinać kostki na żywca? Może powinienem najpierw odłączyć akumulator? Powrót do stanu pierwotnego nic nie zmienia, więc będę musiał odwiedzić WDS i sprawdzić/skasować błędy. |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
kolego, czym i jak połączyłeś piny 1 i 26?
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
Kolejna ściema w ASO :) Cytat:
Ja niestety nie posiadam funkcji automatycznego włączania świateł, ale posiadam czujnik deszcze, a wg. schematu to z niego korzysta się podczas funkcji Auto - jednocześnie jest to czujnik światła. Ciekawe czy jak bym podmienił tylko wyłącznik z tą funkcją uaktywniła by się ona. |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Kiedyś próbowałem „oszukać” czujnik świateł i deszczu – dochodzą do niego 3 przewody i myślałem że jak odepnę jeden „ten właściwy” to powinienem mieć cały czas włączone światła. Próbowałem wszystkie kombinacje i za każdym razem efekt był taki sam – światła były włączone (tak jak chciałem) ale czujnik deszczu również nie działał (stały odstęp czasowy około 30s). Co raczej potwierdza że jest to urządzenie zintegrowane. Czy wystarczy podmienić sam wyłącznik – chyba trzeba sprawdzić.
Co do włączenia świateł w ASO – też byłem w ASO Res-cośtam w Rzeszowie – elektryk powiedział mi „ten samochód ma wszystko, ale Klient ma dostęp do tego za co zapłacił przy zakupie, trzeba wgrać odpowiedni sterownik” po dodatkowych objaśnieniach chcieli żebym zostawił samochód najlepiej na cały dzień, bo oni musieli by ściągnąć sterownik od Forda, zczytać to co ja mam w komputerze, dołożyć ten nowy i na koniec załadować wszystko od nowa. Koszt 250zł i nie wiadomo czy się uda. – podziękowałem, jak widać słusznie. Cytat:
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Pytanie czy w focusie bez czujników deszczu i światła uzupełnienie tych elementów spowoduje włączenie świateł dziennych ?
Sprawdzał ktoś może ? |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
Żarówki będą pobierać 75% mocy, co niekoniecznie musi przekładać się na to, że będą dawać 75% światła w porównaniu do tego jak świecą bez tego oporu. Jesteś pewny że charakterystyka natężenia światła w funkcji mocy wydzielanej na żarówce jest liniowa? Tak z ciekawości to w jaki sposób podpiąłeś się do tych pinów? Szybkozłączka gdzieś poza kostką bezpośrednio na kablach? Czy może udało ci się znaleźć gdzieś zaciski które pasują w te puste otwory 1 i 26? Pozdrawiam |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
Można użyć standardowy "mały" z 4-ma nóżkami |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
GN-RD WA 0,75 14K733 , może się przyda. |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Dzięki Krzycho58 i google znalazłem:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] - diagnostyka i testowanie świateł do jazdy dziennej. Niestety dotyczy to FF1 :( Niemniej jednak potwierdza to, że tam powinien być rezystor (lub przewód oporowy). Ma ktos może podobny dokument do FFII lub C-Max (taka sama instalacja)? Co do symboli które podał Krzycho58: - 15S-LE8 - nazwa przewodu, "S" wskazuje na przewód zgrzewany lub lutowany. - GN-RD WA 0,75 - odpowiednio: kolor (zielono-czerwony) spec przew., przekrój - 14K733 - kod wiązki z "przedziału silnikowego" Gdyby ktoś miał jeszcze schemat wiązki 14K733 również było by fantastycznie :) |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Witam,
Z ciekawości - zdarza się bowiem, że w ASO mają normalne ceny - zapytałem i oto co się dowiedziałem. W C-Maxie jako tako osobno przewód oporowy do świateł dziennych podobno nie występuje, ale ... jest akcja serwisowa wymiany tych przewodów w Fiestach. Z opisu słownego wynika, że ten kabelek będzie pasował (ma dwie końcówki, szerszą z jednej strony, taką płaską i węższą z drugiej - tak mi przez telefon powiedzieli). Jedyne co mi się nie podoba jak na razie to cena - 52PLN. Ale jakoś ją przełknę jeśli okaże się, że to ostatnia część, której mi brakuje. Jeśli chodzi o parametry powinny być identyczne (w końcu stosują takie same żarówki). Jeszcze tylko muszę z miernikiem wkroczyć do skrzynki bezpieczników i sprawdzić czy oby na pewno wszystko działa teraz jak należy i jedyne czego mi brak to ten przewód. |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
Jeśli nie to może wiesz w jakim roczniku Fiesty on występuje? Za 52 złote rozwarzyłbym zakup żeby "ściemnić" światła - oszczędność żarówek. |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
|
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Witajcie.
Wczoraj mając chwilkę czasu postanowiłem w końcu doposażyć mojego C-Maxa w światła dzienne. Wszystko to dzięki informacjom z tego forum, a w szczególności podziękowania dla KIM-a za podesłanie kabelka. Co ciekawe zmostkowane pinów 1 i 26 nie przyniosło żadnych negatywnych komunikatów. Zamontowanie kabelka wg instrukcji KIM, również nie było problemem. Przed całą operacją odłączyłem Akumulator. ps. Zmostkowałem zwykłym kabelkiem, beż żadnego opornika |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Witam,
Zacznę od podziękowań dla KIMa za podesłanie kabelków - bez tego by sie nie udało. Przy okazji sprawdziłem jak sie to będzie sprawować z rezystancją 0.22 Ohm i się zawiodłem. Nie zauważyłem różnicy w świeceniu żarówek (wdg mnie świeciły tak samo jasno) za to w skrzynce bezpieczników pojawiła mi się wysoce wydajna grzałka. Nie polecam rozwiązania z rezystorem bez odpowiedniego radiatora i pomysłu na oddanie ciepła wytraconego na rezystorze. Co więcej w ten weekend usłyszałem o przypadku gościa, któremu się często żarówki paliły i wpadł na ten sam pomysł - rezystor - prawie sobie usmażył samochód. Jutro jadę do ASO po przewód od Fiesty. 50 PLN zwróci mi się w rzadziej palonych żarówkach dość szybko jak sądzę. Jak tylko zamontuję zdam relację z wyników - przy okazji zmierzę oporność tego przewodu. |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Ja bym na Waszym miejscu bardziej już kombinował z ustawieniem sobie dziennych na światłach długich z niskim prądem.
Tam są H1, trzeba by się tylko wpiąć w instalacje i jakimś sposobem zaniżyć moc podawaną na żarówki, świeci to dobrze, ta sama zasada w audi, golfach np. |
Odp: Fabryczne światła dzienne - mijania - wyłączenie
Cytat:
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:59. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.